شناسهٔ خبر: 134325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس‌ جمهور کره جنوبی برکنار شد

پارک گئون دادگاه قانون اساسی کره جنوبی در حکمی «پارک گئون های» رئیس‌ جمهور این کشور را برکنار کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی امروز با صدور حکمی «پارک گئون های» رئیس‌جمهور کره جنوبی را از سمت خود برکنار کرد.

بر اساس گزارش های منتشره، این حکم توسط ۸ قاضی دادگاه قانون اساسی کره جنوبی و به اتهام فساد، علیه رئیس جمهوری این کشور صادر شده است.

گزارش ها حاکی است، قضّات دادگاه قانون اساسی این کشور همچنین خواستار آن شدند تا ظرف مدت ۶۰ روز آینده انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار گردد.

این در حالیست که حامیان و مخالفان «پارک گئون های» از ساعت‌ ها پیش در مرکز «سئول» پایتخت این کشور و بیرون از دادگاه قانون اساسی حضور یافته‌ بودند.

اوایل هفته جاری دادگاه ویژه بررسی تخلفات مالی و سیاسی رئیس جمهور کره جنوبی، او به همراه «چوی سون سیل» را به جرم دریافت رشوه از شرکت سامسونگ نیز متهم کرده بود.  

گفتنی است، پس از آنکه در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، اخباری مبنی بر مداخله «چوی سون سیل» دوست «پارک گئون های» در امور حاکمیتی منتشر گردید، رئیس جمهور کره جنوبی تا زمان بررسی به این اتهامات از سمت خود تعلیق شد.

متعاقب آن، مقامات قضایی کره جنوبی اعلام کرده بودند که از نظر آنها پارک گئون های، خود نیز در پرونده فساد مربوط به پرونده «چوی سون سیل» یکی از دوستان بسیار نزدیک رئیس جمهور در جریان سوء‌ استفاده از فرصت ها و امکانات دولتی دخیل بوده است.

در همان زمان، «لی یانگ ریول» دادستان کل کره جنوبی گفته بود که پارک گئون های به عنوان «همدست» در این پرونده مشارکت داشته است؛ اما وی دارای مصونیت است و به همین دلیل نیز آنها نمی‌ توانند اتهام رسمی را علیه وی مطرح کنند.

«چوی سون سیل» دوست قدیمیِ پارک گئون های متهم است که به پشتوانه دوستی با رئیس‌ جمهورِ این کشور به دریافت میلیون‌ ها دلار به عنوان کمک مالی مبادرت ورزیده است.

این در حالی است که اعتراضات مردمی به پارک گئون های در کره جنوبی تاکنون چندین بار موجب شکل گیری راهپیمائی های گسترده ای شده است.

نظر شما