شناسهٔ خبر: 134319 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پولاد نظام با زنگ‌ تلفن‌های ناعادلانه زنگار می‌گیرد

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی با یک زنگ تلفن هزار میلیارد تومان وام می‌گیرند که همین زنگ تلفن‌ها پولاد نظام را می‌پوساند.

به گزارش «نماینده» سعید جلیلی عصر امروز در جمع مردم شهرستان گچساران در مسجد شهیدان این شهر با بیان اینکه شهرها و نقاط مختلف کشور از جمله گچساران منابع و ذخایر زیادی از جمله نفت و گاز دارند اظهار کرد: اما گنج اصلی در کشور جوانانی هستند که در هر عرصه و صحنه‌ای حضور دارند.

جلیلی در ادامه افزود: باری مثال جوانان شهرستان گچساران در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و در یک روز چنان از خودگذشتگی برای جلوگیری از سقوط یک خاکریز انجام دادند که ده‌ها نفر از آن‌ها در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: یا در روز ۱۹ آبان سال ۵۷ در همین مسجد شهیدان شهر گچساران تعدادی از این جوانان برای پیروزی نهضت جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به شهادت رسیدند.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه گنج‌های اصلی کشور همین جوانان هستند تصریح کرد: اگر امروز می‌گوییم چرا برخی از کارها انجام نمی‌شود برای این است که این کشور در یک کانون ناامنی از امنیتی مثال‌زدنی برخوردار است.

جلیلی با طرح این سؤال که این امنیت را چه کسی آورده و با کدام پول و منابع مادی می‌شود آن را تأمین کرد و همسایگان ما که خیلی بیشتر از این پول‌ها را دارند افزود: برای این است که چنین گنج‌هایی داریم و آن گنج‌ها اجازه ندادند که کسانی متعرض تمام حقوق و منافع و ارزش‌های یک ملت شوند.

وی گفت: با همین جوانان پرورش یافته در دامان پدران و مادران بود که خیلی‌ها به قله‌ای که انتظار داشتند رسیدند و این‌گونه نبود که عده‌ای خیلی بزرگ بودند و تمام شدند بلکه هنوز هستند و آن تربیت هرگز متوقف نشده و بسیاری از جوانان امروزی هم می‌توانند همان حماسه را شکل دهند.

جلیلی افزود: اگر امروز بعد از ۳۸ سال نمی‌توانند در مرزهای ما حضور پیدا کنند به دلیل وجود چنین فرزندانی است و مدیون بچه‌ها و آن شهیدان بزرگ هستیم که وقتی بخش‌هایی از خاطرات آن‌ها را می‌شنویم به عظمت آن‌ها پی می‌بریم.

وی گفت: انقلاب اسلامی برای همین بود و برای این نبود که شاه برود و کسی دیگر بیاید بلکه برای این بود که مجموعه‌ای از مناسبات تغییر پیدا کند چون نام آن انقلاب اسلامی بود.

جلیلی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه بحث اصلی که مقام معظم رهبری در جامعه مطرح کرده‌اند در مورد رفع فساد و فقر و تبعیض است اظهار کرد: اگر می‌گوییم انقلاب شده برای این است که در جامعه این موارد نباشد تا در همه امور جهش داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: اگر می‌گوییم نباید فقر در جامعه وجود داشته باشد اول باید با تبعیض مبارزه و مقابله کنیم تا بتوانیم فقر و فساد را از جامعه بزداییم.

جلیلی بیان کرد: اگر قرار باشد در جامعه کسانی با یک زنگ تلفن هزار میلیارد تومان وام بگیرند به آن معنی است که هزاران نفر از مردم از یک فقره وام یک میلیون تومانی محروم می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها در این کشور برج‌هایی می‌سازند که در اروپا هم نظیر آن را نمی‌توان دید، افزود: متأسفانه اگر بانک‌ها و ادارات یک درب برای مردم و یک درب پشتی برای بقیه داشته باشند با وجود درب پشتی درب اصلی بانک بر روی هزاران نفر از مردم بسته می‌شود.

جلیلی عنوان کرد: بله؛ باید درب پشتی‌ها را بست زیرا هر چه درب پشتی‌ها در ادارات و بانک‌ها بیشتر شده درب‌های اصلی بر روی مردم بسته شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مردم برای دریافت یک وام ازدواج گرفتار چند سند و ضامن هستند اما برخی با یک زنگ تلفن میلیاردها تومان وام می‌گیرند که با چنین زنگ‌هایی پولاد نظام زنگار می‌گیرد.

جلیلی بیان کرد: برخی‌ها وقتی جنگ باشد به دیگران تعارف می‌کنند و می‌گویند همه‌اش برای شما؛ اما وقتی حرف از برخورداری‌ها باشد تنها خودشان جلو می‌آیند.

وی با انتقاد از رسانه ملی که در آن به موضوع یک مسابقه ورزشی ساعت‌ها پرداخته می‌شود اما در مورد مناطق محروم بحثی به اندازه مسابقات ورزشی صورت نمی‌گیرد افزود: آن گونه که رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به موضوع ورزش می‌پردارند به مشکلات مناطق محروم پرداخته نمی‌شود.

این عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه رهبری می‌فرمایند اصلاحات واقعی به معنای رفع فساد و فقر و تبعیض است خاطرنشان کرد: امروز کشور به مسؤولانی نیاز دارد که سربازان رفع فساد و تبعیض و فقر باشند.

نظر شما