شناسهٔ خبر: 134288 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

استفاده نامزدها از پولی که منابع آن مشخص نیست، جرم است

رحمانی فضلی/2 وزیر کشور گفت: استفاده از پول و توزیع آن و یا دریافت پول از منابعی که مشخص نیست، جرم است و برخورد می شود.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره نحوه نظارت بر انتخابات شوراها که مورد انتقاد آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قرار گرفته بود، اظهارداشت: نظارت بر انتخابات شوراها به عهده مجلس است و مجلس، سازماندهی مناسبی در این خصوص انجام داده و نمایندگانی از حوزه های مختلف تعیین کرده و در سراسر کشور و در تمام حوزه ها این کمیته ها تشکیل شده و متناسب با استعلاماتی که از مراکز چهارگانه صورت می گیرد، کارشان را انجام می دهند.

وی افزود: با توجه به توضیح کارها و فعالیت هایی که صورت گرفته، اگر دقت لازم بشود که فرصت کافی نیز در این زمینه وجود دارد، ان‌شاءالله دغدغه ایشان رفع می شود. مجلس در این زمینه نیز تجربه چند دوره دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای نظارت بر منابع مالی کاندیداها چه ساز و کاری اندیشیده اید، چراکه این امر یکی از بندهای تاکید شده در سیاست های کلی انتخابات است، اظهار کرد: ما قبلا لایحه دادیم به مجلس نهم و معتقد هستیم حتما باید انجام بگیرد، اما در مجلس قبل به دلیل آنکه گفتند این موضوع مهم و حساس است، انجام نشد، اما بر اساس قوانین موجود حتما استفاده از پول و توزیع آن و یا دریافت پول از منابعی که مشخص نیست، جرم است و برخورد می شود، اما فرآیند و مکانیزمی که بتواند آن را خوب تعقیب کند، وجود ندارد.

رحمانی فضلی در مورد زمان اعلام نتایج تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس هم گفت: تاریخ دقیق را نمی دانم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برای جلوگیری از دو قطبی شدن فضای انتخابات چه پیشنهاداتی دارید، گفت: اگر همه رعایت قانون کنند دوقطبی ایجاد نمی شود.

نظر شما