شناسهٔ خبر: 134248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آمریکایی‌ها درباره عملکرد ترامپ چه نظری دارند؟ + نمودار

ترامپ تنها در یک مقطع زمانی میزان «تأیید» عملکرد ترامپ (به‌صورت کلی) به زیر ۴۰درصد کاهش و میزان «عدم‌تأیید» عملکرد وی به بیش از ۵۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش «نماینده»، علی‌رغم جنجال‌های رسانه‌ای گسترده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بررسی نتایج نظرسنجی‌های یک ماهه اخیر نشان می‌دهد که ارزیابی شهروندان آمریکایی از عملکرد ترامپ جز در مقاطعی تغییر چندانی نداشته است و به‌خلاف تصور کاهشی قابل توجه نداشته است.

همان‌طور که در نمودار زیر قابل مشاهده است، تنها در یک مقطع زمانی، میزان «تأیید» عملکرد ترامپ (به‌صورت کلی) به زیر ۴۰ درصد کاهش و میزان «عدم‌تأیید» عملکرد وی به بیش از ۵۵ درصد افزایش یافت. اما با گذشت زمان، وضعیت ارزیابی شهروندان آمریکایی از عملکرد ترامپ بهبود یافته و حتی در مقاطعی نسبت کسانی که عملکرد وی را تأیید می‌کردند از کسانی که ارزیابی منفی از اقدامات ترامپ داشته‌اند نیز پیشی گرفته است.

برای به دست آوردن برآوردی دقیقتر از نظر مردم آمریکا نسبت به عملکرد ترامپ و اجتناب از خطاهای ناشی از نمونه‌گیری، میانگین ارزیابی عملکرد ترامپ از دید پاسخگویان آمریکایی طی نظرسنجی‌های یک هفته منتهی به  ۲ مارس (پنجشنبه ۱۲ اسفند) با میانگین نظرسنجی‌های یک‌ماهه منتهی به ۲ مارس مقایسه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته منتهی به ۱۲ اسفند، ۴۶.۸۶ درصد آمریکایی‌ها به‌طور میانگین عملکرد ترامپ را تأیید می‌کنند و ۴۹.۱۴ درصد اقدامات وی را تأیید نمی‌کنند،  این در حالی است که طی یک‌ماهه منتهی به ۱۲ اسفند، این اعداد به‌ترتیب برابر با ۴۴.۷۲ درصد و ۴۹.۸۵ درصد بوده‌اند،  امری که نشان دهنده محسوس هواداران عملکرد ترامپ و ثبات نسبی مخالفان عملکرد وی است.

اما بررسی عملکرد ترامپ به‌تفکیک حوزه‌های مختلف (براساس نظرسنجی مؤسسه ایپسوس) که در تاریخ ۲ مارس (پنجشنبه ۱۲ اسفند) انجام شده است، نشان می‌دهد که تنها در دو حوزه «محیط زیست» و «شیوه رفتار با مردم» است که نسبت کسانی که عملکرد ترامپ را تأیید نمی‌کنند از کسانی که به نوع مواجهه وی اقبال نشان داده‌اند بیشتر است، و در مابقی حوزه‌ها، نسبت کسانی که عملکرد ترامپ را تأیید می‌کنند از مخالفان بیشتر است.

نظر شما