شناسهٔ خبر: 134240 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس جمهور منتخب مردم باید در جهت ولایت فقیه باشد

لاریجانی  دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: فردی که منتخب مردم است باید در جهت ولایت فقیه باشد نه اینکه در برابر کلام ایشان تکه اندازی یا خانه نشینی کند.

به گزارش «نماینده»، محمد جواد لاریجانی شامگاه دوشنبه در جمع مردم اصفهان، با انتقاد از نحوه غنی سازی و حقوقی که در برجام به ایران داده شده است، اظهار داشت: حق غنی سازی، با اینکه ما کیک زرد بسازیم  غربی ها از آن استفاده کنند، تناقض دارد.

وی ادامه داد: این حرف که با برجام برای ما مشروعیت به وجود آمده است اشتباه است چراکه ما نیازی به مشروعیتی که غرب به ما بدهد نداریم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اینکه قبل از مذاکرات حل مشکلات صنعت به برجام گره خورده بود، افزود: اکنون وضعیت به گونه ای است که نه چرخ صنعت می چرخد و نه سانتریفیوژها و این شبیه شرایطی است که دزد به خانه بیاید و ما به او بگوییم، یخچال مال من و تلویزیون خانه من را تو بردار.

وی با بیان اینکه این مذاکره به هیچ وجه برد – برد نیست، تصریح  داشت: نباید همه تعهدات را یکجا اجرایی می کردیم اما طرف مقابل به قول هایش عمل نکند.

لاریجانی بیان داشت: دیپلماسی فعال فالوده خوردن با دشمنان نیست.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی باعث شده تا صهیونیست‌ها از جنوب لبنان عقب نشینی کنند، تصریح کرد: با وجودیکه دو هزار و ۵۰۰ تفاهم نامه با کشورهای اروپایی امضا شده است اما تضمینی برای اجرای آنها وجود ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخصه های فردی که باید در انتخابات رای بیاورد، اظهار داشت: فردی که منتخب مردم است باید در جهت ولایت فقیه باشد نه اینکه در برابر کلام ایشان تکه اندازی یا خانه نشینی کند.

وی ادامه داد: دشمنان هم تا زمانی در کشور ما سرمایه گذاری می کنند که حکومت ما از آنها تبعیت کند.

لاریجانی افزود: اقتصاد قوی اقتصادی است که با تحریم ها محکم تر شود و نیازی به خام فروشی نفت و واردات کالاهای اساسی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تئوریسین های اصلاحات منحرف اند چون معتقد هستند زندگی مدنی با جدایی از دین میسر است هرچند در بدنه اصلاحات افراد متدین هم داریم.

نظر شما