شناسهٔ خبر: 134173 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هدیه رئیس جمهور وا نشده پس فرستاده شد!

خانواده رکابزن فقید پارالمپیکی کشورمان بهمن گلباران نژاد با انتشار نامه‌ای پاداش ۸۰ سکه‌ای اهدا شده توسط رئیس جمهور در مراسم قدردانی از قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی را بازگرداندند.

به گزارش «نماینده»، مراسم تقدیر از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی روز گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد که در بخشی از این مراسم حواله‌ ۸۰ سکه‌ای به خانواده بهمن گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار فقید ایرانی که در جریان بازی‌های پارالمپیک دار فانی را وداع گفته بود اهدا شد، اما خانواده این ورزشکار فقید این پاداش را پس دادند.
خانواده گلبارنژاد در با انتشار نامه‌ای به شرح زیر اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند:
«بهمن جان، به پاس زحمات بیست و چند ساله‌ات که در ورزش جانبازان و معلولین کشور کشیدی، به پاس افتخار آفرینی هایت، به پاس ۱۶ مدال خوشرنگ جهانی‌ات که در دو رشته وزنه‌برداری و دوچرخه‌سواری کسب کردی و به پاس جانفشانی‌ات در مسابقات پاراالمپیک ریو ۲۰۱۶ و به پاس نیمه برافراشته کردن پرچم کشورمان ایران در اختتامیه پاراالمپیک که تنها پرچم کشور ما بود که به احترام تو در این مراسم نیمه برافراشته شد و به پاس جانبازی و رشادتت در میدان جنگ حق علیه باطل، هدیه‌ای به میزان ۸۰ سکه بهار آزادی از نهاد ریاست جمهوری نصیب خانواده‌ات شد که متاسفانه ما حاضر به قبول این هدیه نشدیم، چرا که جایگاهی که برایت در نظر گرفتند به اندازه جایگاه نفر سوم المپیک و پاراالمپیک هم نبود.
جایگاهت حتی در حد قهرمانان ملت‌مان که در المپیک در حقشان ناداوری شد ولی در جایگاه‌های افتخاری اول و سوم قرار گرفتند هم نبود. ما افتخارآفرینی همه ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی در مسابقات ریو ۲۰۱۶ که مایه مباهات ایران و ایرانیان شدند را گرامی می‌داریم، اما اعتقاد داریم که جایگاه تو هم هم ردیف این قهرمانان پر افتخار است، نه پایین‌تر از آنها.
عزیزم، آسوده باش که جایگاهت در نزد پروردگارت، در نزد همرزمانت، در نزدجهان ورزش و IPC، در نزد خانواده‌ات و در نزد ملتت جایگاهی بس اعلاست.

نظر شما