شناسهٔ خبر: 134152 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مشکل اینجاست که دولت در بعضی موضوعات لایحه نمی‌دهد

جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ها با اشاره به مصوبه مجلس درباره حقوق مدیران گفت: مشکل اینجاست که دولت در مورد برخی از موضوعات به مجلس لایحه ارائه نمی‌کند و پارلمان وارد بحث‌هایی می‌شود که جار و جنجالی ایجاد می‌کند.

به گزارش«نماینده»، کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) قوه مقننه با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: بنده از برخی دوستان که درباره مصوبه مجلس در روز گذشته به آیین‌نامه استناد کرده و موضوعاتی را مطرح کردند، گله دارم.

وی ادامه داد: در بحث روز گذشته مجلس، آقای لاریجانی خود را سپر بلا کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مشکل اینجاست که دولت در مورد برخی از موضوعات به مجلس لایحه ارائه نمی‌کند و پارلمان وارد بحث‌هایی می‌شود که جار و جنجالی ایجاد می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: به طور مثال قانون خدمات مدیریت کشوری در سال ۹۳ به پایان رسیده و در چند سال گذشته تمدید شده است و در سال ۹۶ هم باید تمدید شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان که بحث حقوقهای نجومی مطرح شد و رئیس مجلس به مرکز پژوهش‌ها دستور دادند تا طرحی آماده شود. آقای نوبخت سخنگوی دولت به ما اعلام کرد ۲ ماه به ما فرصت بدهید تا ما لایحه‌ای به مجلس ارائه دهیم و هنوز این لایحه به مجلس ارائه نشده است.

جلالی با طرح این سؤال که آیا بردن بحث حقوق‌ها در برنامه جا داشت یا خیر، اظهار داشت: گویا گنجاندن بحث حقوق‌ها در برنامه ششم از قبل برنامه‌ریزی شده بود تا پس از مطرح شدن این بحث‌ها جاروجنجالی ایجاد شود.

نماینده تهران در مجلس افزود: در بحث حقوق‌ها برخی دوستان به رئیس مجلس جفا کردند.

نظر شما