شناسهٔ خبر: 134150 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولتی ها برای فرار از پاسخگویی دوقطبی سازی می کنند/مشکلات اقتصادی کشور بی سابقه است

محمد دهقان عضو فراکسیون ولایت مجلس اظهارات اخیر رئیس جمهور را در راستای ایجاد دوقطبی های کاذب برای به حاشیه بردن مشکلات مردم و فرار از پاسخگویی خواند.

به گزارش «نماینده» ، محمد دهقان در خصوص عملکرد دولت در رفع مشکلات مردم گفت: مهمترین مشکل کشور، بیکاری جوانان و خوابیدن اقتصاد کشور، اختلال در تولید است. هر لحظه ای که مسئولان کشور وقت دارند باید وقت خود را صرف راه انداختن بازار و رونق تولید و تقویت اقتصاد کشور کرده و جلوی فساد و قاچاق کالا را بگیرند تا اقتصاد کشور سروسامان بگیرد. انتظار داریم اقداماتی که از سوی دولت وعده داده شده است انجام شود.

نماینده مردم چناران طرقبه یکی از نیازهای مردم را توجه به جان آنها خواند و گفت: جان مردم در خوزستان به خطر افتاده است و نسبت به حفظ سلامت آنها نگرانی وجود دارد. هر مسئولی باید نسبت به این موضوع احساس وظیفه کند.

دهقان ادامه داد: آقای روحانی زمانی که نامزد ریاست جمهوری بودند به حق به این موضوعات توجه کرده و وعده دادند که به مشکلات زیست محیطی رسیدگی کرده و اقتصاد کشور را پویا می نمایند تا چرخ زندگی مردم بچرخد، مردم نیز به دلیل این وعده ها به آقای روحانی رای دادند.

وی اظهار داشت: معدود دوره هایی از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته که اقتصاد کشور اینگونه دچار مشکل شده باشد و تولید به طور کلی خوابیده و بیکاری با این نرخ در حال رشد باشد. تا به امروز مشکلات محیط زیستی در خوزستان تا این اندازه مردم را دچار مشکل نکرده بود.

عضو فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: برخی مسئولان حتی حاضر نیستند یک سر به خوزستان بروند زیرا سلامت خود را در خطر می بینند.

دهقان با بیان اینکه دولت باید با مردم صادقانه صحبت کند، گفت: الان زمان پاسخگویی است، یا آقای روحانی کاندیدا می شود و رای می آورد یا نمی آورد، مسئله اصلی اعتماد مردم به نظام و لباس روحانیت است که مردم احساس کنند کسی که لباس روحانیت را پوشانیده و تعهداتی را به مردم داده تلاش خود را برای انجام این تعهدات کرده، اما مشکلات مانع از دست یافتن وعده ها شده است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس اظهار داشت: اگر مسئولان به جای حل مشکلات کشور و پاسخگویی به مردم، برخی مسائل حاشیه ای را در کشور مطرح کرده و به دنبال این باشد که فضای دوقطبی ایجاد کند مسیر کاملا اشتباهی است و در شأن مسئولان جمهوری اسلامی نیست.

عضو فراکسیون ولایت مجلس تاکید کرد: حتی این رفتارهای حاشیه ای راه حل خوبی برای جلب آرای مردم در انتخابات هم نیست، زیرا مردم از هوش سیاسی بالایی برخوردارند و مشکلات را می بینند.

دو قطبی سازی دیگر جواب نمی دهد

دهقان تصریح کرد: ایجاد چنین دوقطبی هایی در سه دهه گذشته جواب می داد اما امروز جواب نمی دهد که مثلا بگویند ما موافق خنده هستیم و گروه رقیبمان موافق گریه.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر عدم همراهی مجلس با دولت برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی دست دولت است و منابع آن به ایجاد رونق اقتصادی اختصاص دارد. دولت اگر رونق اقتصادی ایجاد کند می تواند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند. با این وضعیت، دولت چرا اعتراض می کند؟

دهقان تصریح کرد: دولت باید گزارش دهد که منابع  صندوق را چطور هزینه کرده و چه مقدار توانسته رونق اقتصادی ایجاد کند. دولت باید اعلام کند که آیا منابع صندوق برای اهداف موردنظر در راستای رونق اقتصادی اختصاص یافته است یا خیر؟ اما متاسفانه رئیس جمهور به جای پاسخ به این سوالات می گوید چرا این منابع به صندوق توسعه ملی رفته است؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: متخصصان می دانند که صندوق توسعه ملی تنها کانونی است که می تواند کشور را از رکورد خارج کند. نمی توان هم ادعا داشت که داریم تلاش می کنیم کشور را رکود خارج می کنیم و هم نسبت به واریز بخشی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی اعتراض کرد.

صندوق توسعه ملی برای رونق بخش خصوصی است نه مصرف دولتی

وی ادامه داد: منابع صندوق توسعه ملی باید به بخش خصوصی اختصاص یابد تا رونق اقتصادی ایجاد شود و دولت نیز بتواند به این اقدام افتخار کند.

دهقان تصریح کرد: نباید به گونه ای صحبت کرد که مردم این گونه برداشت کنند که برخی دولت مردان کاری نکرده اند و برای فرار از پاسخگویی به دنبال دوقطبی های کاذبی هستند که بتوانند در کشور سرو صداهایی راه بیندازند تا مردم نپرسند چرا به حل مشکلات اصلی توجه نشده است.

دهقان اظهار داشت: به نظر من به نفع کشور است که ما صادقانه با مردم سخن گوییم که ما در کشور این مقدار کار کردیم و به دلیل موانع و مشکلات نتوانستیم به برخی از اهداف دست پیدا کنیم. بالاخره در کشور مشکلاتی وجود دارد اما کسی که مسئولیت می پذیرد در اتوبان ۱۰ بانده قرار نمی گیرد بلکه ناچار است از جاده های سنگلاخ هم عبور کند و حتی باید در مسیرهایی پیاده شده و سنگها را مسیر بردارد.

وی به دولت هشدار داد در آستانه انتخابات به دنبال ایجاد دوقطبی های کاذب و بی فایده نباشد، بالاخره تا پایان دولت هنوز ۶ ماه باقی مانده است و می توان در این مدت کارهای زیادی انجام داد. دولت مردان باید از فرصت باقی مانده برای حل مشکلات مردم  استفاده کنند.

وی ادامه داد: مسئولان کشور نباید نگران آراء انتخابی باشند. قلبها به دست خداوند است و به هر سو که بخواهد هدایت می کند.

نظر شما