شناسهٔ خبر: 134145 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح دو فوریتی «فراکسیون امید» در کشورهای جهان سوم هم سابقه ندارد

ابطحی43 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: مطرح کردن طرح تامین امنیت سخنرانی‌ها توسط فراکسیون امید، در کشورهای جهان سوم هم سابقه ندارد.

به گزارش«نماینده» سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح دو فوریتی پیشنهادی فراکسیون امید با عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی، اظهار داشت: این طرح زمینه دیکتاتوری را در کشور به وجود می‌آورد، چنین طرحی در کشورهای جهان سوم هم سابقه ندارد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و پرسش‌گری از دولتمردان و مسئولان، حق مردم و دانشجویان است، ادامه داد: براساس طرح فراکسیون امید، پرسیدن سؤال برابر با ایجاد اختلال است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه این قشر همواره شعار حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و  شعار دانستن حق مردم است را عنوان می‌کنند، تصریح کرد: این طرح فراکسیون امید، خلاف شعارهای مطرح‌ شده از سوی آنهاست.

ابطحی با تأکید بر اینکه دولت به وعده‌های خود عمل‌ نکرده و مسئولان اجرایی کشور در هر همایش و سخنرانی با سیلی از سؤالات و  مطالبات مردم مواجه می‌شوند، اظهار داشت: هدف اعضای فراکسیون امید از مطرح کردن چنین طرحی، این است که بتوانند فضای جامعه را مدیریت و از شفاف‌سازی جلوگیری کنند و همچنین افکارعمومی را از عمق برخی تصمیمات نابخردانه و به‌ دور از تدبیر و امید منحرف کنند.

نظر شما