شناسهٔ خبر: 134140 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

پیام نمایندگان به رحمانی فضلی «استیضاح» است/ آقای وزیر! روش مدیریتت را اصلاح کن

پورمختار// نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ گفت: استیضاح یک پیام به آقای رحمانی فضلی است تا روش مدیریتی اش را اصلاح کند و نسبت به موضوعات پاسخگوتر باشد.

به گزارش«نماینده» محمدعلی پورمختار  بهار و کبودرآهنگ در مجلس، با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور، اظهار داشت: این استیضاح در حقیقت نسبت به برخی  اتفاقات اخیر در وزارت کشور، برخی سیاسی‌کاری و عملکرد ضعیف مسئولان این وزارتخانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مجلس به عنوان یک نهاد قانون‌گذار و نظارتی در دوره گذشته و کنونی حساسیت زیادی بر این مسائل دارد، افزود: انتصابات افراد ضعیف از جمله استاندارهای برخی استان‌های کشور که از توانایی لازم برای این مسئولیت برخوردار نیستند و عملکرد ضعیفشان موجب شده تا شرایط رشد و توسعه استان‌ها به‌عقب رانده شود.


پورمختار با اشاره به عدم پیگیری‌ها درباره لایحه جامع تقسیمات کشوری از سوی وزارتخانه مربوطه، تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آقای وزیر قول داد که ظرف سه ماه لایحه جامع تقسیمات کشوری را ساماندهی خواهد کرد این در حالی است که اکنون به پایان ۴ سال این دولت نزدیک می‌شویم و هنوز چنین لایحه‌ای آورده نشده است.


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با بیان اینکه این موضوع مورد اعتراض جدی نمایندگان است، تأکید کرد:  به دلیل عدم پیگیری‌های مسئولان ذی‌ربط و علی‌رغم مراجعات بالای مردم پیرامون لایحه جامع تقسیمات کشوری، این مسئله با ابهام و ایراداتی همراه است.
وی موارد مذکور را از جمله مهم‌ترین دلایل نمایندگان برای استیضاح رحمانی فضلی دانست و ادامه داد: تمامی این موضوعات دست‌به‌دست هم داده تا این استیضاح مطرح شود.


پورمختار در پایان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ امضا برای استیضاح وزیر کشور از هردو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا جمع‌آوری‌شده است، خاطرنشان کرد: بحث ما فراتر از موضوعات جناحی است.  استیضاح یک پیام به آقای رحمانی فضلی است تا روش مدیریتی‌اش را اصلاح کند و نسبت به موضوعات پاسخگوتر باشد.
 

نظر شما