شناسهٔ خبر: 134063 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

 مذاکره با "مجمع تشخیص" درباره حقوق‌های ۲۴ میلیونی؛ این مصوبه کشور را به "ورشکستگی" می‌کشاند

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مصوبه حقوق‌های ۲۴ میلیونی مدیران هم بار مالی بسیاری را به همراه دارد و هم روش نادرستی است که کشور را در آینده به ورشکستگی می‌کشاند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی، درباره تصویب پرداخت حقوق ۲۴ میلیون تومانی به مدیران اظهار داشت: با توجه به اینکه گفته می‌شد برای پرداخت و برداشت حقوق‌های ناعادلانه و نجومی از سوی قانون تعیین تکلیفی صورت نگرفته است که منجر به محدودیت‌هایی شود، بنابراین ما در کمیسیون تلفیق طرحی را از سوی یکی از همکاران بررسی کردیم که براساس آن حداکثر حقوق مدیران تقریبا یک و نیم برابر ۷ برابری باشد که براساس قانون به کارشناسانی که در مناطق سخت مشغول به فعالیت هستند، داده می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد کسی بیشتر از این میزان که در ماه حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است نتواند برداشت کند؛ این میزان فقط برای کارشناسانی که شرایط سخت کاری دارند و به عنوان مثال در دکل‌های نفتی کار می‌کنند، اجازه داده شده بود که تا یک و نیم برابر برداشت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این مصوبه در صحن مجلس به ۲ برابر تبدیل شد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام به بخشی از آن ایراد گرفته شد، سپس به مجلس برگشت و این بار در کمیسیون متاسفانه کلمه "مدیران" نیز اضافه شد.

وی تصریح کرد: در این طرح ۴ گروه استثنا شدند که بر این اساس دولت می‌تواند در قالب مصوبه شورای حقوق و دستمزد، حقوق افراد را تا عدد حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تومان اضافه کند که ما نسبت به این موضوع معترض بوده و هستیم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: از مسیر قانونی با این مصوبه مقابله و مبارزه می‌کنیم و در همین راستا مذاکراتی را با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز شروع کرده‌ایم که بدانند اگر این موضوع مصوب شود تبعات بسیاری برای جامعه خواهد داشت، این مصوبه هم بار مالی بسیاری را به همراه دارد و هم روش نادرستی را بنیان می‌گذارد که کشور را در آینده به ورشکستگی می‌کشاند.

نظر شما