شناسهٔ خبر: 134042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

طراحی رایانه های ضدتروریست

اینترنت رایانه43 سازمان های امنیتی با استفاده از این داده ها می توانند محل وقوع احتمالی یک حمله تروریستی را شناسایی کنند.

به گزارش «نماینده»، طراحان این چارچوب رایانه ای بیش از یکصد و پنجاه هزار حمله افراطی سراسر جهان را که بین سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۵ میلادی روی داد بررسی کردند.  
 
چارچوب موسوم به شناسایی الگوی شبکه ای (نپار) با استفاده از داده هایی از قبیل ساعت وقوع حمله در طول روز و سلاح به کار رفته، الگوهای رفتاری حاصل از این داده ها را شناسایی می کند.  
 
طراحان این برنامه با استفاده از این چارچوب توانستند ویژگی های حملات را با بیش از نود درصد صحت پیش بینی کنند. نپار توانست با تحلیل شبکه داده های مربوط به حملات افراطی قبلی، ابعاد یک حمله را با نود درصد صحت و اهداف عناصر تندرو را با ۹۲ درصد صحت پیش بینی کند. هدایت این طرح را صالح توتان دانشجوی دکترا دانشگاه بینگامتون نیویورک بر عهده داشت.  
 
این فرد در بیانیه ای گفت:«تروریست ها در حال یاد گرفتن هستند ولی از این مطلب اطلاعی ندارند. اگر ما نمی توانیم از طریق رسانه های اجتماعی و فناوری های دیگر، آنها را تحت نظر بگیریم، نیاز داریم که الگوها را درک کنیم. چارچوب ما، معیارهایی را که مهم است تعریف می کند. »
 
بیشتر تحقیقات مربوط به پیش بینی حملات روی نظارت بر فعالیت های عناصر تندرو و یادگیری الگوهای رفتاری آنها تمرکز دارد. نپار با بررسی داده های تاریخی، رویکردی جامع تر را در پیش می گیرد. سازمان های امنیتی با استفاده از این داده ها می توانند محل وقوع احتمالی یک حمله یا احتمال اینکه یک گروه تروریستی دست به حملات پی در پی خواهد زد شناسایی کنند.  

نظر شما