شناسهٔ خبر: 134037 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نگاه ها در هلال احمر به جوانان است

هلال احمر 43 رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های سازمان جوانان از جمله اهداف مهم هلال احمر است، گفت: حوزه جوانان از جمله بخش هایی است که هرچه برای آن کار کنیم، کم است.

به گزارش «نماینده»، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در گردهمایی معاونین امور جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نمی توان برای فعالیت حوزه جوانان سقف و محدودیت قائل شد، افزود: جوانان بخش زیادی از جامعه را تشکیل می دهند، بنابراین جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان به عنوان یکی از نهادهایی که برای جوانان کار می کند، تاثیر مستقیم بر جامعه دارد و اگر بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه جوانان وسیله و هدف برای برگزاری طرح ها هستند، ادامه داد: بستر مناسبی برای کار در حوزه جوانان فراهم است و اگر مشکل و ضعفی وجود دارد و برنامه ها به خوبی اجرا نمی شود، ضعف ما است که نتوانستیم از این ظرفیت بالقوه استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: سابقه طولانی سازمان جوانان در میان سایر نهادها، بزرگترین سرمایه ما برای خدمت است. همچنین از سازمان جوانان انتظار می رود تا کارهای فاخر، کارآمد و روزآمد اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ها در جمعیت هلال احمر به بخش جوانان است، گفت: این سازمان دارای خلاقیت، ابتکار و نیروی فعال است بنابراین باید به اندازه شعارها و حرف هایمان برای این بخش کار و از آن حمایت کنیم.

ضیائی با تاکید بر اینکه کار جوانان، لوکس، فرعی و دست دوم نیست، خاطرنشان کرد: توجه به جوانان جزو کارهای اصلی ماست و در اسناد بالادستی، سند راهبردی و برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر نقش جوانان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آموزش در سنین پایین، موثرتر و ماناتر است، افزود: با آموزش کودکان می توان فرهنگ صلح و بشردوستی، نفی خشونت و کمک به دیگران را به باور، نگرش و رفتار تبدیل کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه هایی که برای جوانان کار می کنند، ادامه داد: محدودیت زمان، امکانات و منابع، چیزی است که ما را به سمت همکاری های بین دستگاهی سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه نحوه تعامل بخش ها در داخل و خارج جمعیت هلال احمر اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: همه بخش های جمعیت، ماهیت واحد دارند و همه باید برای یک هدف کار کنیم. همچنین تعامل با بخش های بیرونی نیز برای پیشبرد اهداف، مهم است.

ضیائی گفت: برای پاسخگویی به نیاز جوانان، باید از خود آنها استفاده کنیم. همچنین حضور آنها در تصمیم گیری ها مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. موضوع بعدی استفاده از روش های مناسب، متناسب با زمان است. به طور مثال توجه به فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های آن یکی از ضروریات است.

رئیس جمعیت هلال احمر، با تاکید بر ورود افراد متخصص به حوزه جوانان خاطرنشان کرد: نگاه ما در این حوزه باید علمی و مبتنی بر تجربه باشد.

وی در پایان گفت: جوانان باید به عنوان رهبران، مشارکت کنندگان و دریافت کنندگان در اذهان ما باشند؛ چراکه این ها جامعه را می سازند. امیدواریم روزی برسد که مسئولان جوانان را خود جوانان انتخاب کنند تا آنها بتوانند در تصمیم گیری های کلان جمعیت مشارکت کنند.

نظر شما