شناسهٔ خبر: 134035 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

مشروعیت در نظام اسلامی متکی به شاخص ولایت است

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: مشروعیت در نظام اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) به شاخص ولایت است و ما شیعیان اهل بیت(ع) باید بصیرت خود را بروز کنیم.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد لاریجانی پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت آیت الله میرزاهاشم آملی و یادمان شهدای مدافع حرم شهید مصطفی زال نژاد و شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری که در مسجد سجادیه آمل برگزار شد اظهار داشت: در مکتب، معیار و حساب الهی چیزی بی حساب نیست و پیامبر گرامی اسلام قدرشناسی والایی نسبت به حضرت زهرا(س) داشتند و امروز جوانان ما باید به معرفت مسلح شوند.

لاریجانی ادامه داد: اگر ما افول نظر نداشته و صاحب بصیرت شویم و به خودمان اعتماد کنیم می توانیم به مراتب والا و ارزشمندی دست پیدا کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهار داشت: امروز در ایران اسلامی هرج و مرج نیست و دلیلش این است در کشور ما بصیرت وجود دارد و مردمان ما صاحب فداکاری و اعتماد به نفس هستند.

وی با بیان اینکه تا زمانی بصیرت باشد در امنیت و بزرگی هستیم، گفت: بصیرت در اسلام مبنای روشنی دارد و فقاهت چراغ بصیرت است و در سایه معرفت به معارف اهل بیت(ع) و قرآن حاصل می شود.

وی ادامه داد: ما برای اینکه در امور بصیر باشیم باید شرایط را به درستی و آنگونه که شایسته است بشناسیم که ضرورتی مهم و اساسی است.

لاریجانی با بیان این که رسانه های دشمن به دنبال القای تصویر نادرست از نظام اسلامی هستند، تصریح کرد:تشخیص وظیفه مهم است و باید آن را درست بفهمیم و به موقع و به اندازه انجام دهیم و در شرایط امروز وظیفه داریم در کنار عمق بخشیدن به تدین به تکالیفی که ولایت برعهده ما گذاشتند آگاه شویم و آن را به خوبی انجام دهیم.

لاریجانی با بیان این که مسئله ولایت در مکتب اهل بیت(ع) یکی از اصول عملیه است، گفت: امروز وظیفه داریم از هر خط سیاسی هستیم ورود در انتخابات داشته باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهارداشت: انتخابات در مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی به این مفهوم است ولی امر از ما خواست تا یکی از بازوان اجرایی ایشان را انتخاب کنیم و ضرورت دارد کسی را انتخاب کنیم بتواند نظرات ایشان را اجرایی کند.

لاریجانی افزود: شیعه پیرو مکتب اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) باید برای هر روز خود برنامه داشته باشد و زمانی از برنامه زندگی خود را به شناخت از اهل بیت(ع) اختصاص دهیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: شیعه اهل بیت(ع) باید همیشه دشمن خود را بشناسد که هر روز رنگ عوض می کنند و سلفی ها و تکفیری ها خط کفر قدیمی هستند و حکام آل سعود مانند خط یزید و معاویه هستند که باید این خط را در هر زمانی تشخیص دهیم.

نظر شما