شناسهٔ خبر: 134028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تلاش دقیقه نودی اوباما برای آزادی چند زندانی دو تابعیتی از ایران

اوباما یک رسانه آمریکایی مدعی شده است نمایندگان دولت پیشین آمریکا مذاکراتی محرمانه با مقامات ایرانی برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران داشته‌اند.

به گزارش «نماینده»، پایگاه هافینگتون پست نوشته است در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما نمایندگان دولت وی مذاکراتی محرمانه با مقامات ایران با هدف تضمین آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در تهران داشته اند.

این مذکرات که برای نخستین بار به صورت علنی توسط وکیل دو زندانی آمریکایی رسانه‌ای شده، در اواسط دسامبر ۲۰۱۶ شروع شد و چند روز قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ماه ژانویه ۲۰۱۷ به شکست انجامید.

«جارد جینزر» وکیل حقوق بشری که به طور مداوم با مقامات دولت آمریکا در خصوص آزادی زندانیان فوق در تماس بود است گفت مذاکره کنندگان ایرانی از این امر آگاه بودند که دولت اوباما مشتاق بستن توافقی در این زمینه است بنا بر این خواسته‌های محقق نشدنی مطرح کردند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که حاضر نشد جزئیاتی درباره خواسته های تهران مطرح کند به جینزر گفته است ایرانی‌ها «جدی نبودند». جینزر وکیل سیامک نمازی و پدرش باقر نمازی متهمان امنیتی دو تابعیتی است که اکنون در زندان به سر می‌برند.
 

نظر شما