شناسهٔ خبر: 133983 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مقایسه برنامه ششم توسعه با برنامه‌های چهارم و پنجم

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: برنامه ششم با محوریت مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور، با اشاره به مقایسه لایحه برنامه ششم توسعه با برنامه ۵ ساله چهارم و پنجم، اظهار داشت: برنامه چهارم توسعه از سوی دولت اصلاحات و برنامه پنجم توسعه کل کشور از سوی دولت دهم تدوین شده بود، اما برنامه ششم توسعه کل کشور با محوریت مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به تعداد مواد هر یک از برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم توسعه، گفت: برنامه  چهارم متشکل از ۱۴۱ ماده و برنامه پنجم متشکل از ۲۳۵ ماده و تعداد مواد برنامه ششم توسعه کل کشور ۱۴۴ ماده است.

حاجی‌بابایی به ایرادات شورای نگهبان به مواد برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه اشاره و خاطرنشان کرد: ایرادات شورای نگهبان به برنامه چهارم ۱۰۸ مورد و برنامه پنجم ۱۱۴ مورد و ایراداتی که شورای نگهبان به برنامه ششم توسعه گرفته ۳۸ مورد است.

 رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به تطبیق برنامه ششم توسعه کل کشور با سیاست‌های کلی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌شود، گفت: تنها یک مورد (بند ۱۲) عدم تطابق برنامه ششم با سیاست‌های کلی وجود داشت، در حالی که عدم تطابق برنامه‌های چهارم و پنجم با سیاست‌های کلی بیش از یک مورد بود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: تمامی این مقایسه‌ها بیانگر استحکام و جایگاه کارشناسی، پژوهشی، علمی، موضوع ارزش و مردم‌محور بودن این برنامه و نشان‌دهنده مطابقت برنامه ششم توسعه با مشکلات امروز جامعه است.

نظر شما