شناسهٔ خبر: 133979 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

از بانوی جانباز و نخبه ۲۳ ساله تا رئیس "Miami Valley Hospital"

جبهه مردمی نیروهای انقلاب ۳۰ عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با حضور ۳ هزار نفر از اعضای این جبهه پنج‌شنبه انتخاب شدند. در گزاشی نگاهی به کارنامه و سوابق این ۳۰ نفر دارد.

به گزارش «نماینده»، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ۵ دی ماه سال ۹۵ در محل شهادت شهدای حزب جمهوری(مجتمع فرهنگی سرچشمه) اعلام موجودیت کرد.

حجت‌الاسلام حسن رحیمیان، مرضیه وحید دستجردی، مهدی چمران، یحیی آل‌اسحاق، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، ‌ محمود خسروی‌وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی و نادر طالب‌زاده ۱۰ نفری بودند که در جلسه اعلام موجودیت این جبهه اعضای هیئت موسس این جبهه را تشکیل دادند اما  طبق مرامنامه این جبهه حمیدرضا حاجی بابایی به دلیل کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ از این هیئت موسس جدا شد.

بیانیه اعلام موجودیت این جبهه را مرضیه وحید دستجردی به عنوان سخنگوی هئیت موسس قرائت کرد که در این بیانیه، اعضای هیئت موسس تاکید کرده بودند «برای مقابله با فساد و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی آمده‌اند تا با متحد کردن گروه‌های انقلابی از حقوق مردم دفاع کنند». اعضای این جبهه همچنین تاکید کردند که شرایط کنونی را شایسته مردم و نظام جمهوری اسلامی نمی‌دانند و می‌خواهند به وضع کنونی "نه" بگویند.

حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز در جلسه اعلام موجودیت در سخنانی، تاکید کرد که جبهه مردمی نیروهای انقلاب، فراجناحی و حتی فرا اصولگرایی است؛ او گفت که اعضای جبهه مردمی، اصولگرایی را قبول دارند اما معتقدند که مدیریت کشور با توسل به یک جناح سیاسی مقدرو نیست و همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی که خود را در چارچوب نظام جمهوری اسلامی اسلامی تعریف می‌کنند می‌توانند برای دفاع از حقوق مردم به این جبهه اضافه شوند.

نخستین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» پنجشنبه ۵ اسفند در مجتمع شهر آفتاب تهران با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه از سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم اعضای هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، دبیران کمیته‌ها و اقشار این جبهه و برخی دیگر از چهره‌ها و فعالان سیاسی جریان انقلاب حضور داشتند.

این مجمع ملی در نشست خود دو دستور ویژه داشت؛ در افتتاحیه این مراسم، تصویب مرامنامه و اساسنامه جبهه و انتخاب ۳۱ نفر اعضای شورای مرکزی در دستور کار قرار داشت.

در بخشی از پیش نویس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آمده است: انقلاب اسلامی ایران با تجربه ای که از سالها حاکمیت جمهوری اسلامی کسب کرده به سرمایهای ارزشمند از دستاوردهای فکری و عملی دست یافته است. هر اندازه که میدان تاثیر و عمق نفوذ انقلاب اسلامی افزون تر میشود، چالشهای پیش روی انقلاب نیز جدیتر و سازمان یافته‌تر می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های مجمع عمومی جبهه مردمی که با حضور بیش از ۲۷۰۰ نفر از اعضای این جبهه از سراسر کشور برگزار شد، برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بود که از ۲۶۹۱ آرای ماخوذه، ۲۵۲۱ رای صحیح بوده است.

منتخبین به شرح زیر انتخاب شدند:

۱-مرضیه وحید دستجردی۲۲۷۰، ۲- غلامعلی‌حدادعادل۱۹۷۶، ۳- مهدی چمران۱۹۵۳، ۴-محمد حسن رحیمیان۱۹۴۹، ۵-مهدی محمدی۱۷۳۳، ۶- محمدباقر ذوالقدر۱۵۹۹، ۷- رضا روستا آزاد ۱۵۹۷، ۸- نادر طالب زاده ۱۵۴۸، ۹- حسین فدایی ۱۴۴۳، ۱۰-فاطمه رهبر ۱۳۰۴، ۱۱- لطف الله فروزنده ۱۳۰۳، ۱۲- علیرضا مرندی مرندی ۱۲۷۶، ۱۳- لاله افتخاری ۱۲۳۱، ۱۴- زهره الهیان ۱۲۲۴، ۱۵- سید محمد حسینی ۱۰۰۱، ۱۶- محمدصالح جوکار ۹۳۲، ۱۷- محمود خسروی وفا ۹۳۱، ۱۸- یحیی آل اسحاق ۸۸۷، ۱۹- پرویز سروری  ۸۰۷، ۲۰- علی همتی ۷۸۰، ۲۱- رضا نجابت ۷۶۶، ۲۲- محمدرضا آشتیانی ۷۵۸، ۲۳- فرشته حشمتیان ۷۳۸، ۲۴- منیره نوبخت ۷۳۶، ۲۵- حجت الله عبدالملکی ۷۰۳، ۲۶- مجتبی ابراهیمی ۶۵۳، ۲۷- الهه راستگو ۶۴۴، ۲۸- محمدرضا کاشفی ۶۳۴، ۲۹- محمد نبی حبیبی ۵۵۹، ۳۰- ابوالقاسم جراره ۵۵۴.

همچنین در این مجمع، پیش‌نویس اساسنامه «جبهه  مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تصویب شد که می‌توانید برای مشاهده آن به اینجا مراجعه کنید.

 در گزاشی نگاهی به سوابق و کارنامه ۳۰ عضو شورای مرکزی «جبهه  مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» خواهد داشت:

**مرضیه وحید وحید دستجردی

مرضیه وحید دستجردی نخستین زن جمهوری اسلامی ایران در سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد و تحصیلات خود را رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۵۴ آغاز کرد.

وی تاکنون سمت‌هایی را به عنوان عضو هیئت علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه تهران در بیمارستان آرش با سمت استادیار، عضو هیئت ممتحنه و ارزشیابی و بورد تخصصی زنان و زایمان وزارت بهداشت، عضو شورای آموزشی پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در سال‌های دهه ۷۰، عضو هیئت مدیره انجمن تنظیم خانواده بین سال‌های ۷۳ تا ۸۰، عضو شورای عالی آموزشی مداوم جامعه پزشکی کشور بین سال‌های ۷۵ تا ۷۹، عضو شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت بین سال‌های ۷۳ تا ۷۵، عضو شورای برنامه آموزشی عالی کشور بین سال‌های ۷۱ تا ۷۸ بر عهده داشته است.

دستجردی در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم نماینده مردم تهران بود و مسئولیت‌هایی به عنوان عضو گروه پزشکی شورای عالی برنامه ریزی، عضو هئیت موسس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، عضو هیئت عالی انتظامی نظام پزشکی کشور، کارشناس زنان و مامایی پزشکی قانونی، عضو کمیته علمی تنظیم خانواده وزارت بهداشت، عضو کمیته اخلاق پزشکی در امر پژوهش، ریاست بیمارستان روئین تن آرش برعهده داشته است.

وی در دولت نهم به عضویت هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان منصوب شده است.

**غلامعلی حداد عادل

غلامعلی حداد عادل در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۲۴ در شهر تهران متولد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران است. او نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران در ادوار ششم تا نهم و همچنین پنجمین رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و اولین رئیس غیر روحانی مجلس شورای اسلامی بوده است. او همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

او در سال ۱۳۴۲ از دبیرستان علوی فارغ التحصیل شد. در سالهای ۱۳۴۵و ۱۳۴۷ لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته فیزیک دریافت کرد.
سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ او در دانشگاه از ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰ در دانشگاه ملی ایران فیزیک درس می‌داد. در سال ۱۳۵۱، کارشناسی ارشد فلسفه را از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران دریافت کرد. دروس دوره دکتری فلسفه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران را در سال ۱۳۵۳ به پایان برد.

وی به دلیل مواضع روشن و اصیلی که داشته همواره و حتی در ریاست مجلس هفتم، داعیه‌دار و منادی وحدت اصولگرایان بوده است.

عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست فراکسیون اقلیت مجلس ششم (فراکسیون اصولگرایان)، ریاست مجلس هفتم و ریاست کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم از فعالیت‌های نمایندگی حدادعادل است؛ وی هم اکنون مشاور عالی مقام معظم رهبری، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی (به انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی) است.

** مهدی چمران

مهدی چمران در سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد.

وی برادر کوچکتر شهید مصطفی چمران است و تا مقطع کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده است.

مهدی چمران عضو کمیته استقبال از امام خمینی (ره) و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (دکتر شهید مصطفی چمران) بوده است.

وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است.

چمران، معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا و مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا نیز بوده است.

ریاست دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی وی است.

**حجت الاسلام رحیمیان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در سال ۱۳۲۷ در اصفهان متولد شد و در ده سالگی دروس حوزه را آغاز کرد، او سپس به قم مهاجرت کرد و در زمره نزدیک‌ترین مقلدان و یاران حضرت امام(ره) قرار گرفت.

کتابت اعلامیه‌ها، طومارها، دیوارنویسی فیضیه، چاپ و تکثیر عکس‌ها و همچنین طراحی و تهیه کارت‌های تبریک با تصویر امام(ره) برای نخستین بار و تولید انبوه کلیشه تصویر امام(ره)، از جمله فعالیت‌های ایشان در آغازین سال‌های تاریخ نهضت اسلامی است که در این راه بارها دستگیر شد.

در سال ۱۳۴۵ از تعقیب ساواک گریخت و مخفیانه به عراق مهاجرت کرد و بار دیگر به محضر امام(ره) پیوست و همزمان به تکمیل تحصیلات حوزوی خود پرداخت و درس خارج فقه و اصول را از محضر امام خمینی(ره)، آیت‌الله خویی و آیت‌الله سید محمدباقر صدر بهره گرفت.

او با بهره‌گیری از هنر خطاطی و مهارت در خط ثلث، آثار هنری زیادی را پدید آورد که کتیبه ایوان اصلی حرم امام حسین(علیه السلام)، صحن حرم حضرت ابالفضل(علیه السلام) و کتیبه داخل حرم حضرت زینب(سلام‌الله علیها) از آن جمله است.

بعد از پیروزی انقلاب، حجت الاسلام رحیمیان به عنوان یکی از اعضاء اصلی دفتر امام(ره) به انجام امور محوله از سوی ایشان مشغول شد و مدیریت امور مالی و وجوه شرعی و مسئولیت امور ارزی مربوط به امام(ره) را به عهده داشت، همچنین مسئولیت بخشی از گزارش‌ها و نامه‌های مربوط به ایشان را تا پایان عمر شریفشان عهده‌دار بود.

بعد از رحلت امام(ره) تا سال ۱۳۷۱ به عنوان قائم مقام بنیاد شهید انقلاب اسلامی و در مرداد ماه همان سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و از سوی رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس این نهاد منصوب شد.

وی از سال ۸۳ پس از ادغام نهادهای ایثارگری و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران با حکم مجدد مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در این نهاد منصوب شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۲ با حکم مقام معظم رهبری به تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب شد.

مدرس حوزه و دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حوزه‌های علمیه، مدیر مسئول ماهنامه پاسدار اسلام، مؤسس جمعیت دفاع از ملت فلسطین، عضو هیئت منصفه دادگاه ویژه روحانیت، عضو شورای تخصصی حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات، مؤسس خبرگزاری قدس، عضو شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر فعالیتهای حجت الاسلام رحمیان محصوب می‌شود.

**مهدی محمدی

مهدی محمدی جوانی است که بسیاری او را با عنوان کارشناس و تحلیلگر راهبردی سیاست خارجی و سیاست داخلی می‌شناسند.

وی که از روزنامه نگاران و فعالین رسانه‌ای کشور است، با قلمی راهبردی مسایل کلان کشور را برای عموم جامعه بیان کرده است. محمدی فعالیت رسانه ای خود را از روزنامه کیهان شروع کرد و در این روزنامه، به عنوان دبیر سیاسی و یکی از سرمقاله نویسان شناخته میشد.

محمدی در زمان مذاکرات هسته ای در زمان دبیری سعید جلیلی بر شورای عالی امنیت ملی، سمت مدیر رسانه‌ای تیم مذاکره کننده را دارا بود؛ تحلیلهای او تاکنون توانسته موجی از مطالبه و گفتمان را در میان اقشار مختلف مردم بوجود آورد.

تاکنون تعداد زیادی از یادداشت های وی در سرمقاله روزنامه وطن امروز به چاپ رسیده است.

وی همچنین در فضای مجازی هم فعال بوده و به عنوان نمونه کانال تگرامی وی که بخشی از تحلیل های خود نسبت به مسایل مختلف را در آن منتشر می‌کند، بیش از ۳۱ هزار دنبال کننده دارد.

**محمد باقر ذوالقدر

محمدباقر ذوالقدر در سال ۱۳۳۳ در شهرستان فسا از توابع استان فارس متولد شد، در کارنامه فعالیت‌های وی جانشینی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در دولت نهم، معاون راهبردی و همچنین معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دیده می‌شود.

وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و از اوان نوجوانی وارد فعالیت‌های مذهبی و سیاسی شد و در جریان انقلاب سال ۱۳۵۷، با الحاق به گروه‌های انقلابی، به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پیوست.

ذوالقدر قبل از پیروزی انقلاب، تحصیلات خود را در رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی به پایان رساند.

وی پس از پیروزی انقلاب، نخستین فعالیت‌های خود را از کمیته‌های انقلاب اسلامی آغاز کرد و سپس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در دوران جنگ تحمیلی، مسئولیت آموزش سپاه را برعهده داشت و سپس فرمانده قرارگاه جنگ‌های نامنظم سپاه شد.

وی به تازگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشسته شده است.

**رضا روستاآزاد

رضا روستاآزاد متولد سال ۱۳۴۰ می‌باشد.

وی از دبیرستان خوارزمی با رتبه اول فارغ التحصیل شد. در کنکور سراسری سال ۱۳۵۸ رشته ریاضی و فیزیک، با رتبه ۲۷۷ قبول شد و توانست با رتبه اول از هر سه مقطع کارشناسی (دانشگاه صنعتی اصفهان)، کارشناسی ارشد (UETU ترکیه) و دکتری دانشگاه (Waterloo کانادا) ‌فارغ التحصیل شود.

از فعالیت‌های علمی وی می‌توان به انجام ۳۹ پروژه پژوهشی، انتشار ۴۳ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ۶۸ مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، و بیش از ۸۰ راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اشاره کرد.

در ۲۵ مرداد ۱۳۸۹، رضا روستا آزاد طی حکمی از سوی کامران دانشجو، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف انتخاب شد.

روستا آزاد پیش از این انتصاب استاد دانشکده مهندسی شیمی نفت دانشگاه صنعتی شریف بوده و مسئولیت معاونت پژوهشی وفناوری این دانشگاه را نیز برعهده داشته است.

پس از این انتصاب، رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شریف گفت: «زمانی که دکتر روستا آزاد را به عنوان معاون پژوهشی خود انتخاب کردم، به ایشان گفتم که برای سمت ریاست دانشگاه بر روی او حساب باز کرده‌ام و خوشبختانه این پیشنهاد از سوی وزیر علوم نیز پذیرفته شد.»

روستا آزاد سرانجام بعد از حدود ۷ ماه در اسفند ماه ۱۳۸۹ با تائید پیشنهاد وزیر علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه شریف شد.

** نادر طالب زاده

نادر طالب زاده متولد سال ۱۳۳۲ در تهران است؛

وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. طالب زاده فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۹ در سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلمهای مستند آغاز کرد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

هنوز ۳ – ۴ ماهی به پیروزی انقلاب مانده است که امام خمینی در یکی از صحبت‌هایشان می‌گویند: کمک کنید خبر انقلاب در دنیا منتشر شود. این فرمان امام، پای طالب‌زاده را به اولین کارهای فرهنگی برای انقلاب ایران باز می‌کند. مترجم و راهنمای برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌شود، تا حرف امام و انقلاب امام، روی زمین نماند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بلافاصله «تهران تایمز» را راه می‌اندازد.

همزمان با کار روزنامه، از دنیای فیلم‌سازی و کارگردانی هم غافل نیست و متناسب با شرایط و اقتضائات روزهای بعد از انقلاب، قالب مستند را برای کار انتخاب می‌کند.

نادر طالب زاده تهیه‌کننده، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستند ساز و روزنامه‌نگار است. فیلم بشارت منجی از جمله آثار اوست.

**حسین فدایی

حسین فدایی در سال ۱۳۳۴ در شهرستان ری در خانواده ای مذهبی متولد شد. وی قبل از پیروزی انقلاب به همراه تعدادی از جوانان معتقد در راه اندازی گروه توحیدی بدر شرکت داشت و در اثنای مبارزه، به دلیل تکیه بر نقش محوری روحانیت در فعالیت سیاسی، با حجت الاسلام شاه آبادی همراه شد و درجهت مبارزه با رژیم شاه، چندین بار به زندان افتاد ودر نهایت در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ توسط مردم، از زندان آزاد شد.

وی در اوایل انقلاب با هدف جذب جوانان و کادر سازی برای انقلاب "اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان ری "را تشکیل داد.

حسین فدایی از موسسین و اعضای شورای اصلی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تا سال ۶۵ بود که در این سازمان به همراه آیت الله راستی کاشانی نماینده امام(ره) در جهت تثبیت خط ولایت و فقاهت گام برداشت و در مقابل طیف انحرافی این سازمان مقاومت کرد و در این سازمان نقش جدی در انهدام گروهک فرقان و برخی گروهک های التقاطی داشت.

ضرورت ارتباط گسترده فرماندهی سپاه و وزیر سپاه با مجلس شورای اسلامی و تعیین نماینده‌ای مشترک که مورد اعتماد در امور ذی‌ربط باشد، منجر به نمایندگی وی از سوی مسئولان سپاه در امور مجلس شورای اسلامی شد.

حسین فدایی پس از پایان جنگ، به مدیر کلی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی استان تهران منصوب گردید. سازماندهی ماموریت ها، رسیدگی به نیازهای عاجل جانبازان، راه اندازی بخش مشاوره و مددکاری جانبازان و برنامه ریزی جهت ایجاد اشتغال جانبازان و توسعه کمی و کیفی فعالیت های بنیاد استان از جمله اقدامات مدیریت وی در این دوران است.

در جهت ساماندهی نیروهای انقلاب، فدایی به همراه مرحوم حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی، داود دانش جعفری، علی دارابی و مجتبی شاکری "جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی "را تاسیس کرد که این جمعیت نقش محوری در توجه جریان اصولگرا به مفاهیم اساسی مهمی چون "تحول خواهی "، "گردش نخبگان"، "احترام به خرد جمعی"و... داشت.

وی که دانش آموخته اقتصاد بازرگانی و صاحب مقالات و تحقیقات گوناگون در امور اعتقادی و سیاسی، اخلاقی و ولایت فقیه است، در دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بود.

از جمله سوابق سیاسی و مدیریتی وی می‌توان به رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سومین دوره شوراهای شهر و روستا، مدیر کل بنیاد مستضعفان و جانبازان استان تهران، معاون مرکز جهانی علوم اسلامی، دبیرکل و موسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد.

** فاطمه رهبر

فاطمه رهبر در سال ۱۳۴۳ متولد شد. او نماینده تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

رهبر در مجلس نهم عضو فراکسیون اصل نود قانون اساسی بود. وی همچنین عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است.

فاطمه رهبر پس از انتصاب پرویز فتاح به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی به عنوان معاونت حمایت و سلامت خانواده این نهاد منصوب شد.

**لطف الله فروزنده

لطف‌الله فروزنده‌دهکردی در سال ۱۳۴۰ در شهرکرد متولد شد.

او در دولت دهم، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بوده و هم اکنون به عنوان دستیار تولیت آستان قدس در امور استان‌ها منصوب شده است.

فروزنده‌ دارای مدرک دکتری در رشته دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران است.

او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه اصفهان گرفته بود.

وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس است.

**علیرضا مرندی

سید علیرضا مرندی در سال ۱۳۱۸ در اصفهان به دنیا آمد.

وی دوره ابتدایی و متوسطه را در اصفهان گذراند و در سال ۱۳۳۶ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد.

مرندی در سال ۱۳۴۳ در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شد و در خلال دوره دانشگاه مدتی زندانی سیاسی بود.

وی در بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ دوره تخصصی کودکان را در دانشکده پزشکی ویرجینیای آمریکا گذراند و در سال ۱۳۵۰ بورد تخصصی اطفال را دریافت کرد.

مرندی ابتدا استادیار و سپس دانشیار دانشگاه رایت - استیت آمریکا بود و تا سال ۱۳۵۸ رئیس بخش کودکان و همزمان رئیس بخش نوزادان بیمارستان دانشگاهی Miami Valley Hospital بود.

او در سال ۱۳۵۶ بورد فوق تخصص نوزادان را از آمریکا دریافت کرد.

عضو کمیته کنترل عفونت بیمارستان میامی ولی دانشگاه رایت - استیت آمریکا، عضو نظام پزشکی ایالت اهایو - آمریکا، عضو Executive Board بیمارستان میامی ولی آمریکا، رئیس کمیته مرگ و میر مادران و نوزادان بیمارستان "میامی ولی" (دانشگاه رایت استیت) آمریکا، عضو آکادمی طب کودکان آمریکا، عضو قسمت پری نتال آکادمی کودکان آمریکا، عضو موسس و مسئول انجمن اسلامی پزشکان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا از جمله سوابق علیرضا مرندی در آمریکا است.

همچنین دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در ۱۳۵۸، رئیس ستاد برنامه ریزی سیاست داروئی کشور وزارت بهداری (سابق) در ۱۳۵۸، عضو شاخه پزشکی ستاد انقلاب فرهنگی در۱۳۵۹، قائم مقام معاون آموزشی وپژوهشی وزارت بهداری (سابق) بهمن ۱۳۵۸ تا اردیبهشت ۱۳۵۹، معاون آموزشی و پژوهشی وزارت بهداری (سابق) اردیبهشت ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۵۹، معاون امور درمان وزارت بهداری (سابق) مرداد ۱۳۵۹ تا بهمن ۱۳۵۹، عضو گروه پزشکی ستاد انقلاب فرهنگی - ۱۳۶۰، قائم مقام وزیر و عضو ستاد هماهنگی، نظارت بر گسترش و ایجاد شبکه بهداشتی - درمانی کشور -۱۳۶۱، عضو شورای برنامه ریزی بهداشت و درمان و نیروی انسانی پزشکی - وزارت بهداری(سابق) - ۱۳۶۱، معاون بهداشت و درمان ستاد فرماندهی کل قوا ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸، عضو ستاد فرماندهی کل قوا و معاون بهداشت و درمان ستاد فرماندهی کل قوا -۱۳۶۸-۱۳۶۷

درجه استادی ۱۳۶۸، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی از ۱۳۶۴ تا شهریور ۱۳۶۸، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرداد ۱۳۷۲ تا مرداد ۱۳۷۶، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی از مرداد ۱۳۷۲ تا مرداد ۱۳۷۶، عضو هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی (شورایعالی انقلاب فرهنگی)، عضو کمیسیون بهداشت مجلس ۱۳۸۷ تنها بخشی از سوابق وی در ایران است.

**لاله افتخاری

لاله افتخاری متولد ۱۳۳۸ در شاهرود است، وی از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری است.

او نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده و دارای دکترای علوم قرآنی با رتبه اول از دانشگاه تهران است.

وی فرزند، محمد حسین افتخاری (یکی از شهدای عملیات کربلای ۴ سال ۱۳۶۵) و همسر محمد علی عامریان (یکی از شهدای عملیات کربلای ۴ سال ۱۳۶۵)است.

از لاله افتخاری آثاری همچون کتاب‌های قرآنی سوره نور، زنان (سوره نساء)، زنان آزموده (سوره ممتحنه و احزاب)، کتاب نقد و بررسی روایات تفسیری باقرین (ع)، ترجمه کتاب "لیتنی کنت اعلم "تألیف بنت الهدی صدر و ۴۰ اثر پژوهشی در زمینه‌های قرآنی، دینی، تاریخی، رجال و حدیث، وحدت مذاهب اسلامی، زنان و خانواده منتشر شده است. مطالعه و تحقیقات وی در موضوعات حقوق زنان، الگوی زن مسلمان و علوم قرآنی در سمینارها و میزگردهای تلویزیونی از شبکه‌های داخلی و برون مرزی مطرح شده‌است.

وی در حال حاضر عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه، داور مسابقات قرآنی و پژوهشی، عضو گروه مبلغان زبان‌دان امور بین‌المللی سازمان حج و زیارت، عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی و عضو دائم مرکز دانش پژوهان شاهد است.

**زهره الهیان

زهره الهیان متولد کرمانشاه و دارای مدرک دکترای تخصصی بیماریهای داخلی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

مسئول خواهران در سازمان بسیج دانشجویی کشور، عضو هیئت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون سازمانهای مردم نهاد (NGO) مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی، ۱۵ سال سابقه فعالیت و همکاری با تشکلهای مطرح دانشگاهی در حوزه‌های سیاسی اجتماعی و نمایندگی مردم تهران از جمله سوابق زهره الهیان است.

**سید محمد حسینی

سید محمد حسینی در سال ۱۳۴۰ در شهر رفسنجان از توابع استان کرمان متولد شد.

وی از اولین دانشجویان دانشگاه امام صادق به شمار می‌رود و در سال ۱۳۶۸ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

حسینی سپس به دانشگاه تهران رفت و دکترای خود را در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی اخذ کرد.

حسینی به مدت ۴ سال رایزن فرهنگی ایران در کنیا بود و پس از آن در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم از شهر رفسنجان به مجلس راه یافت. او در مجلس پنجم از استیضاح کنندگان عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خاتمی بود.

سید محمد حسینی در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.

رئیس دانشگاه پیام نور در دولت نهم، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت نهم، معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس هیئت مدیره انتشارات علمی و فرهنگی، مشاور پارلمانی رئیس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه‌ها، مشاور پارلمانی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره انتشارات سروش، معاون سازمان صدا و سیما و رئیس حوزه ریاست در زمان ریاست علی لاریجانی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی (دوره پنجم) و عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از سال ۶۹، عضویت در جهاد سازندگی و سپاه پاسداران از جمله سوابق اجرایی سید محمد حسینی است.

او هم اکنون دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران و سخنگویی جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا) را بر عهده دارد.

**محمد صالح جوکار

محمدصالح جوکار متولد ۱۳۳۶ در شهر یزد است، تحصیلات مقدماتی را در شهر یزد گذراند و در سال ۱۳۵۵ در رشته زیست شناسی در دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. در دوران آغاز انقلاب اسلامی مسئولیت بسیج یزد را بر عهده گرفت و در سال ۱۳۶۲ و در هنگام انقلاب فرهنگی همزمان با ادامه تحصیل در دانشگاه اصفهان در جبهه‌های جنگ نیز حضور داشت.

بعد از پایان دوران جنگ در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم  پزشکی اصفهان در رشته بافت شناسی پذیرفته شد.

وی تا سال ۱۳۸۸ فرماندهی سپاه استان‌های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، و چند شهر دیگر را به عهده داشت. در این سال در رشته تهدیدات امنیت ملی در دانشگاه دفاع ملی پذیرفته شد و در سال ۱۳۹۰ در نهمین دوره انتخابات مجلس به عنوان نماینده مردم یزد در مجلس انتخاب شد

**محمودخسروی وفا

محمودخسروی وفا درسال ۱۳۳۲ در شهر تهران متولد شد. رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، رئیس کمیته ملی پارا المپیک، عضو کمیته اجرایی ملی المپیک، عضو شورای بسیج ورزش کشور، عضو شورای هماهنگی ورزش صداو سیما(شبکه سوم)، عضو دور دوم شورای شهر تهران از جمله سوابق اجرایی و اجتماعی محمدخسروی وفا است.

**یحیی آل اسحاق

یحیی آل اسحاق در سال ۱۳۲۸ در قم متولد شد، او که سابقه‌ای ۳۰ ساله در مدیریت اقتصاد ایران دارد، درسال ۱۳۶۰ با تصدی مدیریت مرکز تهیه و توزیع منسوجات به دولت پیوست و به عنوان معاون مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در وزارت بازرگانی مشغول به فعالیت شد.

وی پس از آن در وزارت دفاع و وزارت صنایع و معادن نیز به عنوان معاون وزیر به کار مشغول شد.

مرحوم هاشمی رفسنجانی(رئیس جمهور وقت) او را به عنوان وزیر بازرگانی دولت خود برگزید.

یحیی آل اسحاق دوبار در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ و ۱۳۹۳ در انتخابات اتاق‌های بازرگانی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده بخش خصوصی وارد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران شود. رأی او در انتخابات اسفند۱۳۹۳ اتاق بازرگانی تهران بیشترین رأی یک فرد در تاریخ این انتخابات بوده است. با این حال او در انتخابات هیئت رئیسه اتاق تهران در اردیبهشت ۱۳۹۴ شرکت نکرد.

حزب موتلفه اسلامی در اسفند ۱۳۹۱ «یحیی آل‌اسحاق» را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ معرفی کرد.

**پرویز سروری

پرویز سروری متولد ۵ اسفند ۱۳۳۸ در همدان است، وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد علوم دفاعی است.

سروری فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را با شرکت در جلسات مختلف و هیئت‌های مذهبی با فراگیری تعالیم اسلامی آغاز و در سن ۱۶ سالگی در برخی هیئت مذهبی و مساجد و جلسات محلی شروع به سخنرانی کرد.

فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی او از سال ۵۴ تا ۵۵ سبقه سیاسی گرفت و حضور در سخنرانی‌ها و آشنایی با کتب استاد مطهری، شهید مفتح و دکتر شریعتی فصل جدیدی در زندگی سیاسی او باز شد.

سروری با پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته‌های انقلاب، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمت پرداخت و توسط سپاه پاسداران مامور تشکیل جلسات فرهنگی و مذهبی در مدارس و مساجد شهر کرمان شد، سپس مسئول فرهنگی منطقه ۷ کشوری سپاه پاسداران در استان‌های ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه شد و در اعزام به کردستان همراه گروه دانشجویی مفتخر به آشنایی با شهید بروجردی شد.

مسئولیت تشکیل سپاه غرب تهران(مقداد) و بعد از آن فرمانده سپاه غرب تهران که قرین اعزام بزرگ به جبهه ها بود از جمله اعزام سپاه محمد (ص) به وی محول شد.

وی علاوه برنمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دبیر مجمع نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم، دبیر مجمع نمایندگان تهران با تصویب نمایندگان شهر تهران در مجالس هفتم و هشتم، رئیس کمیته امنیت داخلی کمسیون امنیت مل و سیاست خارجی در مجلس هشتم، عضو موسس دانشگاه پیام نور تهران، اسلامشهر و چهار دانگه، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی، عضو هیئت عالی نظارت استان تهران در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران، _ ریاست کمیته ویژه مجلس در بررسی حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، عضو ستاد جبهه متحد اصولگرایان تهران، عضو هیئت امناء هیئت رزمندگان غرب تهران و سخنگویی هیئت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بررسی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تنها بخشی از فعالیت‌های این عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

**علی همتی

علی همتی در سال  ۱۳۶۴ در شهر کرمانشاه متولد شد، وی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه علم و صنعت در رشته عمران است.

فرمانده مرکز بسیج جمعیت هلال احمر و معاون حوزه بین الملل نهاد ریاست جمهوری دولت دهم از سوابق وی است.

** رضا نجابت

رضا نجابت در سال ۱۳۷۲ در شیراز متولد شد، از جمله سوابق وی می‌توان به دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات خاورمیانه دانشگاه تهران و دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اشاره کرد.

وی جوانترین عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز یه حساب می‌آید.

**محمد رضا آشتیانی

حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی در سال ۱۳۱۹ در آشتیان متولد شد، از مهم‌ترین فعالیت‌های وی می‌توان شرکت در تدوین تفسیر نمونه شرکت در تدوین تفسیر موضوعی قرآن به نام «پیام قرآن» و همچنین شرکت در نگارش تفسیر نهج البلاغه است که هر دو اثر هم اکنون منتشرشده و در اختیار عموم مردم قرارگرفته است.

حجت الاسلام آشتیانی هم اکنون از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و نمایندگی مجلس در دوره هفتم، هشتم و نهم از قم را در کارنامه دارد.

**فرشته حشمتیان

فرشته حشمتیان در سال ۱۳۴۴ در شهرستان سنقر استان کرمانشاه متولد شد، وی دارای مدرک دکترای علوم قرآن و حدیث و دارای تحصیلات حوزوی (سطح۲) است.

حشمیتان از رزرمندگان و جانبازان دفاع مقدس محسوب می‌شود، وی در دوران زنگ تحمیلی به عنوان امدادگر بسیجی در جبهه فعالیت داشته است.

از جمله سوابق حشمتیان می‌توان به عضویت در شورای مرکزی تشکل‌های فرهنگی (جامعه اسلامی فرهنگیان و کانون تربیت اسلامی)، فعالیت عضو تشکل‌های جبهه متحد اصولگرایان و عضو فعال کمیسیون‌های تخصصی تعلیم و تربیت، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در دولت‌های نهم و دهم، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در انجمن اولیای مربیان دولت در دولت نهم، معاون سازمان زنان دفاع مقدس و مدرس دانشگاه، عضو مجامع خیرین، 'عضو شورای پژوهشی' محقق نام برد.

**منیره نوبخت

منیره نوبخت در سال ۱۳۲۹ در شهر تهران متولد شد، از جمله سوابق وی می توان به نمایندگی مردم تهران در مجلس ادوار چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

** حجت الله عبدالملکی

حجت‌الله عبدالملکی در چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ در شهرری متولد شد، از جمله سوابق تحصیلی وی می‌توان به اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان- نفر اول دوره (۱۳۸۸)، کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق علیه السلام- نفر اول دوره (۱۳۸۴) اشاره کرد.

دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۴- ادامه دارد)، دبیر اندیشکده آمایش بنیادین- مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (۱۳۹۲- ۱۳۹۳)، معاون رییس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام (۱۳۸۶- ۱۳۹۰)، عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور (۱۳۸۹- ۱۳۹۱)، عضو شورای فقهی صنعت بیمه (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) (۱۳۹۱)، مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی (۱۳۸۵- ۱۳۸۸)، نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی بانک جهانی- فرانسه (۲۰۱۰)، دبیر سمینار بین المللی بازنگری در "گزارش توسعه جهانی ۲۰۰۹" (با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک جهانی) (۲۰۱۰)، مدیر بنیاد دانشنامه اقتصاد اسلامی و مجری ویرایش اول دانشنامه (از سال ۱۳۹۰)، دبیر علمی همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی (۲۰۰۸) از جمله سوابق اجرایی عبدالملکی است.

**مجتبی ابراهیمی

معاون بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، م دیر دفتر تهران و مدیر روابط عمومی و عضو کمیسیون فنی و حقوقی شرکت شهر صنعتی البرز، مسئول بازرسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مدیرکل نخبگان سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاون اداره کل روابط عمومی وزارت کشور، معاون حوزه وزارتی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مدیر کل طرح و برنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مدیر کل امور اداری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سرپرست اداره کل پشتیبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاون پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی از جمله سوابق مجتبی ابراهیمی است.

** الهه راستگو

الهه راستگو در سال ۱۳۴۱ در شهر ملایر از توابع استان لرستان متولد شد. وی دارای مدرک کارشناس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دارای مدرک DBA مدیریت استراتژیک از دانشگاه صنایع و معادن است.

در کارنامه راستگو سابقه ۱۵ سال خدمت در آموزش و پرورش، نمایندگی مردم ملایر و نایب رییس کمیسیون امور اداری و استخدامی در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون زنان، جوانان و خانواده، مدیر کل اشتغال زنان وزارت کار و امور اجتماعی، مشاور امور کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی، مشاور امور بین الملل وزارت کار و امور اجتماعی، نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر و رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر، رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران دیده می‌شود.

**محمدرضا کاشفی

محمد رضا کاشفی در سال ۱۳۶۴ در مشهد متولد شد، از جمله سوابق وی می توان به مسئول بسیج دانشجویی دانشکاه شهید بهشتی در سال ۸۸، عضو شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی، عضو کمیسیون علمی و فناوری مجمع عالی بسیج اشاره کرد.

**محمد نبی حبیبی

محمد نبی حبیبی در سال ۱۳۲۴ در ورامین متولد شد. وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی تظاهرات فعال بوده و علیه رژیم ستمشاهی فعالیت‌های سیاسی داشته است.

وی همواره مقلد امام خمینی (ره) بوده و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از استان‌های کلیدی ایران استاندار بوده است.

حبیبی استانداری تهران، فارس، خراسان بزرگ را در کارنامه سوابق خود دارد.

او که دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران است، در دوره‌ای به عنوان شهردار تهران خدمات بسیاری را نصیب این کلان شهر می‌کند که از جمله آن می‌توان به متروی تهران اشاره کرد که آغاز ساخت این پروِژه از زمان شهرداری حبیبی کلید خورد و امروز خدمات زیادی را به شهروندان تهرانی ارائه کرده است.

وی هم اکنون به عنوان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مشغول فعالیت است.

قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر، مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی، معاون وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، معاون وزیر بازرگانی، قائم مقام رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، رئیس ستاد اقامه نماز تهران، معاون سیاسی استاندار کرمان بخشی از سوابق محمد نبی حبیبی است.

** ابولقاسم جراره

ابوالقاسم جراره در سال ۱۳۶۰ در محله نخل ناخدای بندرعباس متولد شد،

تحصیلات ابتدایی خود را در مدارس شهید غلامی و شهید نواب صفوی گذراند. در مقطع راهنمایی به مدرسه شهید قاسمی و نمونه مردمی باقرالعلوم(ع) رفت و مقطع متوسطه را در دبیرستان نمونه فرهنگیان طی کرد. در سال ۱۳۷۸ مدرک پیش دانشگاهی خود را از مرکز پیش دانشگاهی ابن سینا در رشته علوم تجربی اخذ کرد.

در سال ۱۳۷۹ وارد دانشگاه آزاد اسلامی بندر عباس شد و در سال ۱۳۸۳ در رشته حقوق در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شد. وی بلافاصله تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و موفق شد مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق جزا و جرم شناسی دریافت کند.

سـابقه فعـالیت در حوزه هـای مختـلف فرهنـگی از جمـله صـدا و سیمـا، کانونهای فرهنگی و بسیج باعث شد در سال ۱۳۸۵ به عنوان مشاور جوان استاندار برگزیده شود. پس از مدتی به سازمان ملی جوانان رفت تا به عنوان مدیر سازمان جوانان استان تمام توان خود را برای پیگیری و حل مشکلات جوانان به کار گـیرد.

جوان ترین مدیر استان پس از یک دوره مدیریت موفقیت آمیز در سازمان ملی جوانان در سال ۱۳۸۸ به سمت مدیرکل سیاسی  و انتخابات استانداری منصوب شد. پیگیری مشکلات استان در زمینه تقسیمات کشوری و همچنین پیگیری مشکلات کارگران و دانشجویان استان در قالب دبیر کمیسیونهای کارگری و دانشجویی از فعالیتهای شاخص وی در این حوزه بود، تیرماه سال جاری برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد، ابوالقاسم جراره در حال حاضر به تدریس در دانشگاههای استان اشتغال دارد.

نظر شما