شناسهٔ خبر: 133977 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی: مشکل معیشت و بیکاری لحظه‌ای حل نمی‌شود

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مشکلاتی داریم که یکی از آنها عجول بودن ماست و نمی توان با عجله کشور را اداره کرد، گفت: سال آینده شرایط بسیار بهتر می‌شود اما نباید انتظار داشت مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل شود.

به گزارش «نماینده»  علی‌اکبر صالحی در دومین نشست تخصصی همایش ایران فرهنگی در جهان امروز افزود: ما یک ملت و یک دولت داریم و ملت دائم از دولت سوال می‌کند و درست است زیرا دولت خادم ملت است اما در مواقعی هم باید ملت به کمک دولت بیاید.

وی در ادامه گفت: اگر جامعه یک ماشین و دارای چرخ‌دنده باشد، هنر کمک زیادی به حرکت این چرخ دنده‌ها می کند و نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به روند مذاکرات و توافق برجام گفت: هیچ اتفاقی در خلاء رخ نمی‌دهد همانطور که انقلاب اسلامی از مشروطه آغاز و در بهمن ۵۷ متجلی شد توافق هسته ای هم علاوه بر تدبیر محصول یک تقدیر هم بود.

صالحی افزود: اگر جهان غرب، ایران هسته ای را به چالش می کشد این به خاطر انقلاب و ایدئولوژی و شیوه حکمرانی ماست که آنها از هر دری برای مقابله با آن وارد شدند و وقتی دیدند موفق نیستند نهایتا به تعامل روی آوردند.  

وی در ادامه گفت: این مذاکرات به نتیجه نمی رسید اگر تقدیر با ما یار نبود و اگر چینش مذاکره کنندگان داخلی و خارجی این نبود معلوم نبود که مذاکرات به نتیجه برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با به نتیجه رسیدن مذاکرات من به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم و امروز ما در حال طی‌کردن دوران بالندگی هستیم ولی باید به دوران فرهیختگی برسیم، البته مشکلاتی هم داریم که یکی از آنها عجول بودن ماست و نمی توان با عجله کشور را اداره کرد.  

صالحی افزود: ایران در جهان امروز حضور و نقش پررنگی دارد و این را کشورهای غربی می‌دانند که این حضور نظام جهانی را به چالش کشیده اما برجام جلوی اینکه آنها بتوانند بر ما فشار بیاورند را گرفت و امروز با تدبیر مقام معظم رهبری ما موفق شدیم.

صالحی افزود: موفقیت مذاکرات باعث غرور برای ما و ملت بود و ما با یک گروهان اما با پشتوانه ملت برابر یک لشکر ایستادیم و کسانی که دنبال نافرجام نشان دادن برجام هستند بی‌عدالتی می‌کنند در حالیکه قبل از برجام ما مشکلات زیادی داشتیم و حتی نفت هم نمی‌توانستیم بفروشیم و برای یک کالایی که یک دلار ارزش داشت ۴ دلار پرداخت می‌کردیم.

وی گفت: من از سال ۸۲ تا پایان در مذاکرات بودم و این مذاکرات افتخارآفرین بود و صفحه زرینی در تاریخ ماست و سال آینده شرایط بسیار بهتر می‌شود اما نباید انتظار داشت مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل شود.

صالحی تاکید کرد: افق آینده روشن است و ما به سمت یک جهش بزرگ در حال حرکت هستیم و خوش به حال جوانانی که این جهش را می‌بینند.

نظر شما