شناسهٔ خبر: 133976 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین اقدامات عملی راهبردهای ۱۲ گانه رهبری برای دانشگاه امام صادق

مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق برنامه‌های مقدماتی این دانشگاه را برای رسیدن به راهبردهای دوازده گانه مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سعید مهدوی‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) درباره برنامه‌های دانشگاه امام صادق(ع) در دوره مدیریت جدید این دانشگاه اظهار داشت: برای رسیدن به مجموعه بندهای دوازده گانه‌ای که مقام معظم رهبری درباره دانشگاه امام صادق (ع) فرمودند، زمان‌بندی صورت گرفته تا در طول ۱۲ سال این راهبردها عملیاتی شود.

وی افزود: برنامه اصلی این دانشگاه، تدوین و مقدمات اجرایی آن فراهم شده است. در این زمینه یک برنامه دو ساله فراهم و در اختیار هیئت امنای دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) به برخی از این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: اصلاح زیرساختارهای دانشگاه، ارتقا دانشگاه از منظر تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و بازنگری در برنامه‌ها در این برنامه لحاظ شده تا بتوانیم پایه یک ارتقا کیفی و کمی را در این راهبردها فراهم کنیم.

حجت الاسلام مهدوی کنی یادآور شد: کمترین چیزی که در این برنامه لحاظ شده این است که استاندارهای وزارت علوم را برای دانشگاه‌های سطح یک طی این دو سال برای دانشگاه امام صادق(ع) که تا حد زیادی به دست آمده، تثبیت شود و از این استاندارها عبور کنیم.

به گزارش تسنیم، پس از درگذشت آیت الله مهدوی‌کنی رئیس فقید دانشگاه امام صادق(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۳ در حکمی اعضای هیئت امنای مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق -که دانشگاه امام صادق نیز از جمله زیر مجموعه‌های این موسسه است- را منصوب کردند.

در این حکم رهبر انقلاب اسلامی حضرات آیات و حجج اسلام باقری کنی، آملی لاریجانی، سیّداحمد علم‌الهدی، سعید مهدوی کنی، علیرضا امینی، احمد واعظی، سیّدعباس موسویان، سیّدمصطفی میرلوحی و آقایان سیّدعلا میرمحمّدصادقی،  علی رضائیان و هادی همایون به عنوان هیئت امناء مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق تعیین کردند.

امام خامنه‌ای در این حکم خطاب به اعضای هیئت امنای جامعه الامام الصادق تاکید کرده بودند تا در اوّلین فرصت با بهره‌گیری از میراث و تجربیات گذشته و با رعایت راهبردهای ابلاغی که به پیوست حکمشان آمده بود، به تنظیم و تصویب اساسنامه‌ی جدیدی مبادرت ورزند تا بر آن اساس و با تلاشهای جدّی خود نصاب این تشکیلات علمی را بعنوان یکی از مهمترین کانون‌های اعتلای معارف اسلامی و تحوّل علوم انسانی در کشور ارتقاء بخشند.

محورهایی این راهبردها به صورت خلاصه به شرح زیر است:

۱- بازتبیین و تقویت نظام فکری حاکم بر دانشگاه امام صادق(ع)

۲- تربیت نیروی درجه یک برای نظام در عرصه های علمی و مدیریتی و تولید علوم انسانی اسلامی در دو حوزه نظری و کاربردی

۳- بازمهندسی سرفصل ها، برنامه ها و متون درسی دانشگاه امام صادق(ع) جهت پاسخگویی به نیازهای نوظهور انقلاب و نظام اسلامی

۴- ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی دانشگاه

۵- تقویت بخش پژوهشی دانشگاه و ایجاد یک پژوهشگاه قدرتمند از میان دانش آموختگان دانشگاه

۶- ایجاد انجمن های علمی قدرتمند و اتصال دانش آموختگان توانا به دانشگاه

۷- گسترش کمی تحصیلات در مقاطع دکترا و فوق دکترا

۸- تقویت بخش خواهران برای تأمین نیازهای نظام در عرصه زن و خانواده

۹- تقویت و تکمیل شاخص ها و وضوابط گزینش برای ورود نیروهای انقلابی، خوش فکر و مستعد

۱۰- تربیت انقلابی دانشجویان و تقویت روحیه انقلابی آنان

۱۱- تعیین مدیران انقلابی و فاضل برای دانشگاه

۱۲- چابک سازی سازمان اداری دانشگاه و صرفه جویی

نظر شما