شناسهٔ خبر: 133960 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حقوق بازنشستگان کمتر از ۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد

خانه ملت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به همسان سازی حقوق بازنشستگان با دریافتی کمتر از ۲ میلیون تومان کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۱۰ اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، با ۱۶۰ رای موافق، ۶ رای مخالف، ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان بند الحاقی ۱ تبصره ۱۲ این لایحه را تصویب کردند.

براساس این مصوبه مجلس، دولت مجاز شد اعتبار ردیف ۱۲۰-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون را برای افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که دریافتی ماهانه آنها کمتر از بیست میلیون ریال است، براساس آیین‌نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاههای ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.

۱- در صورت مکفی نبودن اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف مذکور، دولت می‌تواند از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها (فقط از محل پرداخت نقدی یارانه به خانوار) نسبت به تأمین اعتبار اقدام نماید.

۲- صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند افزایش احکام حقوقی سال ۱۳۹۶ بازنشستگان ذی‌نفع ناشی از اجرای این حکم را از ۱/۱/۱۳۹۶ اعمال نمایند.

نظر شما