شناسهٔ خبر: 133930 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت هزینه‌ تهیه و نصب کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی را پرداخت می‌کند

کشاورزی براساس مصوبه مجلس تمامی هزینه‌های نصب و تهیه کنتور هوشمند چاه‌های مجاز کشاورزی برعهده وزارت نیرو خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۰ اسفندماه) پارلمان و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۶، تبصره ۸ این لایحه را تصویب کردند.

براساس مصوبه مجلس وزارت نیرو کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی یـا هوشمند چاههای مجاز کشاورزی را از محل اعتبارات طرحهای «تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل پیوست شماره (۱) این قانون» پرداخت کند.

وکلای ملت همچنین بند الحاقی ۱ تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۹۶ را جهت بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق این لایحه ارجاع دادند.

در این بند آمده است: به سازمان امور عشایر ایران اجازه داده می‌شود تمام فروشگاهها، جایگاههای سوخت (فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که متعلق به سازمان است و در اختیار شرکتهای تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوط قرار دارند را با قیمت کارشناسی و دریافت ده‌درصد (۱۰%) قیمت به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط پنجساله به شرکتها و اتحادیه‌های بهره‌بردار واگذار کند. وجوه حاصل از واگذاری‌ها به حساب مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود معادل صددرصد(۱۰۰%) درآمد حاصله از محل ردیف ۱۶۳-۵۳۰۰۰۰ در اختیار سازمان امور عشایر ایران قرار می‌گیرد تا به عنوان افزایش منابع مالی سهم دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری هزینه کند.

نظر شما