شناسهٔ خبر: 133893 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ما دیگر جوابی برای فرهنگیان نداریم

اولاد قبا نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متأسفانه در برنامه ششم توسعه دامنه خدمات‌رسانی به ایثارگران را گسترش دادند در صورتی که بسیاری از این بندها و موادی که مصوب کردیم اجرایی نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»، فرید اولادقباد نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، امروز دوشنبه (۹ اسفندماه ۹۵) ‌ طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: به آقای شهیدی مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران تذکر می‌دهم ما قانون برنامه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را داریم که با حدود ۶۲ ماده شاید بیشترین مواد آن در کشور اجرایی نشده است.

وی افزود:‌ متأسفانه در برنامه ششم توسعه نیز دامنه خدمات‌رسانی به ایثارگران را گسترش دادند، در صورتی که بسیاری از این بندها و موادی که ما مصوب کردیم، اجرایی نخواهد شد همانگونه که در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قبلاً اجرایی نشده است؛ فقط این باعث می‌شود که جامعه نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بدبین شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین مواردی را که بنده به آقای شهیدی تذکر دادم، اشتغال فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگران است.  

وی بر همین اساس اضافه کرد: بیشترین مراجعه‌کنندگان بنده نه تنها در تهران بلکه از استان های دیگر اشغال این فرزندان است. مردم و ملت شریف ایران بدانند دغدغه اشتغال برای همه جوانان (نه صرفاً خانواده شهدا) دغدغه همه نمایندگان است که متأسفانه باعث آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر خواهد شد.  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای شهیدی! آنچه که شما در رسانه‌ها و بوق و کرنا می‌کنید، صرفاً برای خانواده شهدا نیست، بیشترین مراجعه‌کنندگان ما فرزندان شاهدی هستند که در بدو تولدشان پدرانشان را ندیده‌اند و لی هنوز بیکار هستند. من از آقای شهیدی می‌خواهم نامه‌هایی را که ارجاع دادیم پیگیری کند.  

وی ادامه داد: سوال اینجاست سازمان اقتصادی کوثر و یا بانک دی چه افرادی را جذب می‌کنند؟

اولاد قباد در خاتمه ضمن تذکر خود در حوزه آموزش و پرورش، عنوان کرد:‌ در تبصره ۹ بودجه سال ۹۶ نسبت به بازگشت حق واقعی فرهنگیان برای عودت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آموزش و پرورش مساعدت ویژه ای را باید مبذول کنند تا حق فرهنگیان ما ضایع نشود. ما دیگر جوابی برای همکاران فرهیخته نداریم، یعنی آموزش و پرورش متأسفانه هم در برنامه ششم و هم در بودجه ۹۶ شاید در اولویت دهم هم نبوده است.  

نظر شما