شناسهٔ خبر: 133874 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و خصوصی یکسان شد

مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت و بخش خصوصی را به طور یکسان ماهانه تا دو میلیون تومان تعیین کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ بند (الف) تبصره ۶ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳ /۱۲/ ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۶، مبلغ دویست و چهل میلیون (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در سال تعیین می‌شود. نرخ مالیات مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی است و مازاد بر مبلغ مذمور تا پنج برابر آن مشمول مالیات سالیانه ۱۰ درصد و به نسبت مازاد آن ۲۰ درصد است.

به موجب این مصوبه میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع ماده ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیات مستقیم (کسبه) سالانه ۱۸۰ میلیون ریال (ماهانه تا یک و نیم میلیون تومان) تعیین می‌شود.

مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در این رابطه گفت که این ماده برای بخش دولتی و خصوصی مجری است و بر این اساس معافیت مالیاتی برای بخش دولتی و خصوصی یکی خواهد بود و تفاوتی نمی‌کند.

نمایندگان مجلس در نشست های پیشین پارلمان در مصوبه‌ای مقرر کرده بودند حقوق کارمندان دولت ماهانه تا دو میلیون تومان از مالیات معاف شود اما سقف این معافیت مالیاتی را برای بخش خصوصی ماهانه ۱.۵ میلیون تومان در نظر گرفته بودند.

نظر شما