شناسهٔ خبر: 133852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ بودجه سازمان‌های نظامی آمریکا را افزایش می‌دهد

ترامپ کاخ سفید در حالی بودجه پیشنهادی وزارتخانه‌های فدرال را ارائه خواهد کرد که بودجه وزارت دفاع آمریکا با افزایش روبرو شده ولی بودجه وزارت خارجه و سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های غیر نظامی آمریکا با کاهش همراه بوده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، ۲ مقام آمریکایی آشنا به بودجه پیشنهادی واشنگتن، تاکید کردند: کاخ سفید امروز دوشنبه بودجه پیشنهادی نهادهای فدرال را ارائه خواهد کرد که در آن بودجه وزارت دفاع آمریکا مطابق با وعده‌های ترامپ با افزایش روبرو شده ولی بودجه وزارت خارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر نهادهای غیرنظامی با کاهش همراه بوده است.

یک مقام رسمی در این باره گفت: درخواست ترامپ برای بودجه بیشتر وزارت دفاع آمریکا شامل پول بیشتر برای ساخت کشتی، هواپیماهای جنگنده و حضور گسترده تر در آب های بین‌المللی از جمله تنگه هرمز و دریای جنوبی چین بوده است.

یک مقام دیگر افزود: بودجه وزارت خارجه آمریکا احتمالا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و این مساله مقام های وزارت حارجه را مجبور خواهد کرد تا بازسازی اساسی را انجام داده و بسیاری از برنامه های خود را حذف نمایند.

ترامپ روز جمعه در سخنانی وعده داد تا یکی از بزرگترین برنامه های تقویت ارتش آمریکا را اجرا کند. برخی از کارشناسان نظامی، لزوم افزایش چشمگیر هزینه های دفاعی و نظامی آمریکا را زیر سئوال برده اند، آن هم در شرایطی که آمریکا هر سال ۶۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی اختصاص می دهد.

ترامپ وعده داده است تا تعداد کشتی های جنگی آمریکا را از ۲۹۰ فروند فعلی به ۳۵۰ فروند افزایش دهد.

در مقابل، آمریکا هر سال حدود ۵۰ میلیارد دلار برای وزارت خارجه و کمک های خارجی اختصاص می دهد.

نظر شما