شناسهٔ خبر: 133848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شیخ عیسی به هیچ وجه از بحرین خارج نمی شود

نماینده شیخ «عیسی قاسم» نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران تاکید کرد که دادگاه شیخ عیسی قاسم، شاید جلسه پایانی باشد و حمله به منزل ایشان حماقتی بزرگ است اما شیخ عیسی هرگز بحرین را ترک نخواهد کرد.

«نماینده» / پس از گذشت حدود ۶ سال از آغاز انقلاب مردمی در بحرین، رژیم آل خلیفه با وجود تمام حمایت‌های خارجی به ویژه از سوی مزدوران سعودی، موفق به خاموش کردن صدای اعتراضات مردمی نشده است. این اعتراضات از زمان آغاز آن یعنی در سال ۲۰۱۱ نه تنها فروکش نکرده بلکه روز به روز بر دامنه آنها نیز افزوده شده است. مردم بحرین با وجود گذشت قریب به ۶ سال، همچنان خواستار تحقق مطالبات مشروع و حقوق قانونی خود هستند؛ مطالبات و حقوقی که در سایه سیاست های فرقه گرایانه و تبعیض آمیز رژیم دیکتاتور و تا بن دندان مسلح آل خلیفه، پایمال شده اند. رژیم آل خلیفه قصد داشت در روزهای آغازین بهمن ماه شیخ «عیسی قاسم» را محاکمه کند که این اقدام خطرناک تحت فشار افکار عمومی داخلی و تشدید اعتراضات مردمی ـ حداقل به صورت موقت ـ متوقف شد. دهها هزار نفر از مردم بحرین در اعتراض به محاکمه شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف بحرین از جمله «الدراز» محل سکونت شیخ عیسی، کفن پوشان دست به برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده زدند؛ اقدامی که موجب شد تا رژیم آل خلیفه دادگاه محاکمه شیخ عیسی قاسم را به امروز ۹ اسفند موکول کند. یکی از مسئولان دستگاه قضایی بحرین اعلام کرده بود که دادگاه این کشور جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را ۲۷ فوریه (۹ اسفند) برگزار می کند و این جلسه احتمالا آخرین جلسه محاکمه وی خواهد بود. در همین راستا و برای بررسی ابعاد بیشتر تحولات بحرین با شیخ «عبدالله الدقاق» نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران گفتگو کردیم که شرح آن در ادامه می آید.

واضح است که آل خلیفه به تنهایی دست به محاکمه شیخ عیسی نمی زند بلکه از سوی آمریکا، سعودی ها، انگلیس و اسرائیل حمایت می شودشیخ «عبدالله الدقاق» درباره برگزاری دادگاه رهبر شیعیان بحرین توسط دادگاه آل خلیفه تاکید کرد: روز دوشنبه ۹ اسفند دادگاه آیت الله عیسی قاسم برگزار می شود و شاید این جلسه از دادگاه، جلسه پایانی و یا ماقبل آخر باشد و قرار است حکمی علیه ایشان صادر شود. بنابراین در شب قبل از برگزاری دادگاه شیخ عیسی، شاهد آماده باش گسترده در بحرین بودیم. مردم نیز نماز جعفر طیار را به دلیل اینکه دعاها در آن مستجاب است، اقامه کردند تا به مقامات کشور واکنش نشان دهند.

وی در ادامه سخنان خود و در همین راستا افزود: تجمعات گسترده ای توسط مردم و ملت بحرین در نقاط مختلف کشور به ویژه در منطقه الدراز محل سکونت آیت الله عیسی قاسم برگزار شد. مردم بحرین به هیچ وجه رهبر خود را ترک نخواهند کرد و تا آخرین نفس و آخرین قطره خون خود از آیت الله عیسی قاسم دفاع می کنند.

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران در خصوص اقدامات احتمالی نظامیان رژیم آل خلیفه پس از صدور حکم علیه شیخ عیسی نیز تصریح کرد: حمله به منزل شیخ عیسی قاسم اقدامی جنون آمیز و حماقتی بزرگ است. یورش به منزل ایشان به معنای راه افتادن حمام خون و تشدید اقدامات سفاکانه است. توقع نداریم که مقامات بحرین در شرایط کنونی به منزل شیخ عیسی قاسم حمله کنند.

وی در همین رابطه افزود: ما انتظار داریم که دادگاه آل خلیفه، شیخ عیسی قاسم را محکوم ولی اجرای حکم را متوقف کند و به مرحله اجرا نگذارد، سپس از آیت الله عیسی قاسم درخواست کند که از بحرین خارج شود؛ به اعتبار اینکه تابعیت ایشان را سلب کرده است و طبق حکم دادگاه، شیخ عیسی دیگر شهروند بحرینی محسوب نمی شود. تاکید می کنیم که رهبر شیعیان بحرین هرگز از کشور خارج نمی شود و تا آخرین نفس خود، برای دفاع از حقوق مردم مظلوم بحرین در کشور باقی خواهد ماند.

شیخ عبدالله الدقاق درباره حمایت برخی کشورهای استکباری از رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم نیز گفت: واضح است که آل خلیفه به تنهایی دست به محاکمه شیخ عیسی نمی زند بلکه از سوی آمریکا، سعودی ها، انگلیس و اسرائیل حمایت می شود. سعودی ها برای یکسره کردن اوضاع در بحرین و پایان دادن به بحران کشور از طریق راهکار امنیتی، هماهنگی های بسیاری با تل آویو، لندن و واشنگتن انجام داده اند اما مردم بحرین، انقلاب مبارک خود را ادامه می دهند و آن را بحران نمی دانند بلکه آن را انقلاب و رحمت و برکت می دانند و حتی اگر سعودی ها، آمریکا، انگلیس و اسرائیل هم با انقلاب مردم مقابله کنند، باز هم ملت بحرین انقلاب خود را ادامه خواهد داد و ثابت می کند که اراده مردم، همیشه قوی تر از طاغوتیان است.


 

نظر شما