شناسهٔ خبر: 133839 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعتراض یک عضو فراکسیون امید به سخنان عضو دیگر فراکسیون در صحن علنی

رحیمی یک عضو فراکسیون امید، سخنان عضو دیگر این فراکسیون را در صحن علنی، وهن مجلس و غیرقابل قبول خواند و از وی خواست که اخلاقیات را بیشتر رعایت کرده و شأن مجلس را مخدوش نکند.

به گزارش «نماینده»  علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه هشتم اسفند در جلسه علنی نوبت دوم مجلس با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس که دفاع از حیثیت مجلس را برعهده رئیس و هیئت رئیسه مجلس می داند، گفت: در جلسه علنی نوبت صبح بعضی از نمایندگان تذکراتی را در قالب اخطار و تذکر مطرح کردند که به لحاظ محتوایی مشکل نداشت، اما در جایی که تذکر یک نماینده به عنوان فرآیند مجلس تلقی می‌شود یا خطاب مجلس عنوان می‌شود رئیس مجلس باید واکنشی جدی‌تر به عنوان دفاع از حیثیت مجلس داشته باشد.

وی با اشاره به این که مطلبی که صبح در قالب تذکر مطرح شد نوعی وهن مجلس بوده و قابل قبول نیست، اضافه کرد: مجموعه نمایندگان مجلس به نوعی نماینده کل ملت ایران هستند و من ضمن احترام به همه ایثارگران و نمایندگان مجلس از همه جناح‌ها از همکاران می‌خواهم که حداقل اخلاقیات را بیشتر رعایت کنند و شأن مجلس را به ویژه برای نسل های سوم و چهارم انقلاب که شاید بار اول باشد مذاکرات مجلس را دنبال می کنند، مخدوش نکنند.

به گزارش فارس، محمود صادقی دیگر عضو فراکسیون امید مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس در قالب تذکر آیین‌نامه‌ای گفته بود: ابتدا که به عنوان نماینده وارد مجلس شدیم برخی از نمایندگان قدیمی عباراتی می گفتند که معنای آن را نمی فهمیدیم، اما الان کم کم متوجه می شویم؛ آن ها  می گفتند ما ابتدا که نماینده شدیم فکر می کردیم «فاعل به اختیاریم» در انتهای نمایندگی متوجه شدیم که «مفعول به اضطرار» هستیم.

بر این اساس، رئیس مجلس بلافاصله خطاب به این نماینده تهران پاسخ داد: کدام نماینده قدیمی این حرف‌ها را به شما گفته است؟ باید اسم آن نماینده را ذکر کنید، شما با لفظی که به کار بردید شأن مجلس را ضایع می کنید.

نظر شما