شناسهٔ خبر: 133819 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

اصرار مجدد خاتمی برای ابراز ندامت از فتنه ۸۸/ قرار نیست فاتحانه برگردیم

فتنه بالاخره اگر ما به سمت حاکمیت نرویم همین وضعیت هست و روز به روز هم بدنه را از دست خواهیم داد و دیگر هم خاصیت یک جریان و یک حزب را نخواهیم داشت. اگر هم ادامه بدهیم باید یک سری امتیازات بدهیم و بهترین حالت برای این جریان به خصوص بعد از فوت آقای هاشمی این است که احیا کنیم و گر نه فقط اسمی در کتابها و تاریخ از اصلاحات باقی خواهد ماند.

به گزارش «نماینده» خاتمی در پاسخ به انتقادات برخی چهره های تندرو اصلاح طلب درباه شکست طرح آشتی ملی گفته است قرار نیست به صورت فاتحانه به حاکمیت برگردیم.

رئیس دولت اصلاحات همچنین با انتقاد از رسانه ای شدن طرح سیاسی اش توسط اصلاح طلبان گفته است: " من کجا رفتم این موضوع را رسانه‌ای کردم!؟ متأسفانه خودمان رفتیم بحث را شروع کردیم و پخش کردیم و آن را در تیتر روزنامه‌هایمان آوردیم و از رسانه‌های خارج کشور گرفته تا داخل کشور، سرمقاله‌ها نوشتیم و حالا می گوییم نتیجه نگرفتیم! من کجا یک کلمه در مورد آشتی ملّی صحبت کردم!؟ شما خودتان شلوغش کردید! سؤال من این است که چه باید کرد و آیا دست روی دست بگذاریم و به همین وضعیت ادامه بدهیم یا بالاخره باید اقدامی کرد؟ من کی آشتی ملّی را مطرح کردم!؟ من در حال مذاکره بودم! "

وی گفته است: "قرار نیست که ما فاتحانه بیاییم و بگوییم که صحبتی نکنیم و بعد قاطعانه برویم بر مسند قدرت هم بنشینیم یا برعکس، بحث من این بود که در یک فضای کاملا بُرد -بُرد این مسأله را باید حل می‌کردیم. بالاخره اگر ما به سمت حاکمیت نرویم همین وضعیت هست و روز به روز هم بدنه را از دست خواهیم داد و دیگر هم خاصیت یک جریان و یک حزب را نخواهیم داشت. اگر هم ادامه بدهیم باید یک سری امتیازات بدهیم و بهترین حالت برای این جریان به خصوص بعد از فوت آقای هاشمی این است که احیا کنیم و گر نه فقط اسمی در کتابها و تاریخ از اصلاحات باقی خواهد ماند. "

وی تصریح کرد:"اما من ناامید نیستم و ادامه می‌دهم و دنبال کانال های خاص خودم هستم، دوستان ما سکوت کنند و کاری به کار این قضیه نداشته باشند و بگذارند کارها را در یک فضای آرام پیش ببریم"

نظر شما