شناسهٔ خبر: 133817 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح فراکسیون امید درباره سخنرانی‌ها بازگشت به قرون وسطی است

محمدرضا عارف/2 ۲۳ تشکل دانشجویی با صدور نامه‌ای به رئیس فراکسیون امید تاکید کردند: طرح این فراکسیون درباره امنیت سخنرانی‌ها بازگشت به استبداد قرون وسطایی است.

به گزارش «نماینده»، ۲۳ تشکل دانشجویی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، درباره «طرح دوفوریتی تامین امنیت سخنرانی‌ها» نکاتی را مطرح کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: جنابعالی که خود از اساتید دانشگاه هستید و ارتباط تنگاتنگی با جوانان و دانشجویان دارید به خوبی مستحضرید که پرسشگری و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ یکی از رایج ترین برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی است و ایجاد فضایی آزاد برای طرح پرسش‌های قشر دانشجو و جوان جامعه مسئله‌ای است که شما و سایر دوستانتان بارها و بارها در دوران کاندیداتوریتان از آن یاد کرده‌اید.

این نامه می‌افزاید: حضرتعالی و دوستانتان در فراکسیون امید، هنوز یکسال از عمر نمایندگیتان نگذشته تمام شعارهای خود را فراموش کرده‌اید و طرحی را به مجلس ارائه دادید که در صورت تصویب آن باید فاتحه هرگونه فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها را بخوانیم. حضرتعالی به جهت سال‌ها حضور در قوه مجریه و مناصب مهم نظام باید به خوبی از بندهای قانون اساسی مطلع باشید اما نگاهی به متن طرح دوفوریتی روایتگر آن است که طراحان آن هیچ تسلطی بر قانون اساسی ندارد. بدین جهت نام جنابعالی در صدر امضاکنندگان این طرح برای ما عجیب و تامل برانگیز بود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: آیا با خود اندیشیده‌اید با تصویب این طرح چه بلایی بر سر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی و از آن بالاتر بر سر آزادی بیان که یک از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مردم ایران است خواهید آورد؟ آیا قرار است همانطور که دولت اصلاحات شورای شهر اول تهران را منحل کرد و ساقط کردن نهادی برآمده از رای مردم را برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی به نام خود ثبت کرد، فراکسیون امید هم بازگشت به دیکتاتوری و استبداد قرون وسطایی را به نام خود ثبت کند؟

در بخش دیگری از این نامه، تشکل‌های دانشجویی خطاب به عارف تاکید کردند: اگر شما و همکاران‌تان معتقدید افراد تنها به دلیل «جلب توجه» در یک مراسم مستحق ۶ماه بازداشت و زندان هستند، چطور است که وقتی صحبت از کسانی می‌شود که ۸ماه با برافروختن آتش فتنه۸۸ کشور را به لبه پرتگاه کشاندند و در توهین به تمام مقدسات این ملت کم نگذاشتند، اعتقاد به تسامح و چشم پوشی دارید و سخن از آشتی ملی می زنید؟ با منطق طرح دو فوریتی‌تان، فتنه گران ۸۸ مستحق چه کیفری خواهند بود؟

در پایان این نامه نیز آمده است: از آنجا که تصویب چنین طرحی سرنوشت آزادی، این دستآورد بزرگ انقلاب اسلامی، خصوصا آزادی تشکل‌های دانشجویی را به مناسبات سیاسی فراتر از قانون و شرع پیوند می‌زند معتقدیم تصویب این طرح فضای فکری دانشگاه‌ها را دچار مشکل اساسی خواهد کرد.

نظر شما