شناسهٔ خبر: 133790 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی "حاشیه‌نشینی" خوزستان در شورای اجتماعی کشور

رحمانی فضلی وزیر کشور از بررسی پدیده "حاشیه‌نشینی" خوزستان در شورای اجتماعی کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا رحمانی‌فضلی، با اشاره به اینکه خوزستان دومین استان حاشیه‌نشین کشور است، اظهار داشت: پیرو جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری در زمینه اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی داشتیم دومین مورد بعد از اعتیاد، موضوع حاشیه‌نشینی بیان شده است.

وی افزود: مطالعاتی در وزارت کشور برای همه مراکز استان‌ها و شهرهای درجه ۲ با هدف تعیین اولویت‌ انجام دادیم تا بتوانیم براساس این اولویت دستگاه‌های اجرایی را که وظایفی در قبال این موضوع دارند، مسئول کنیم که پای کار بیایند.

وزیر کشور بیان کرد: در خوزستان طرح توسعه پایدار را از ۳ سال قبل انجام دادیم و مراحل تصویب این طرح گذشته است؛ این طرح امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه داشت و برای سال آینده نیز اعتبار خوبی پیش‌بینی شده که اولویت نیز به مباحث حاشیه‌شهر داده شده است.

وی گفت: گفته‌ام در آینده نزدیک موضوع حاشیه نشینی در خوزستان به‌ویژه اهواز را در دستور جلسه شورای اجتماعی قرار دهند به استاندار نیز اعلام کردیم که برنامه‌هایشان را ارائه دهد و در آنجا اگر تصویب شود، می‌توانیم دوباره منابعی را در اختیار بگذاریم و دستگاه‌ها را متولی انجام کار کنیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: سفر دیگری ویژه مسائل حاشیه‌نشینی، سیاسی و مباحث کلی در خوزستان خواهم داشت و تلاش خواهیم کرد مسئولان مربوطه را به همراه داشته باشیم تا کمک ویژه‌ای داشته باشند و نیز برنامه‌هایشان را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه موضوع حاشیه‌نشینی واقعاً مهم است، تصریح کرد: امیدواریم با طرح توسعه پایدار و نیز پیگیری آن بتوان اقدامات موثری را انجام داد.

نظر شما