شناسهٔ خبر: 133769 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اراذل و اوباش شناسنامه‌دار چهارشنبه آخر سال جمع‌آوری می‌شوند

سردار اشتری سردار اشتری گفت: در چهارشنبه آخر سال همه اراذل اوباش شناسنامه‌دار را جمع می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ که از صبح امروز در سالن ۴ هزار نفری وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه موضوع امنیت خاص ماست و همه دستگاه‌ها باید به کمک نیروی انتظامی بیایند، گفت: طبق قانون مسئولیت امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی است.

وی گفت: همچنین ناجا یکی از چهار مرجع پاسخگویی به استعلامات است؛ هم در انتخابات مجلس، هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و هم انتخابات شوراها از مراکز استعلام هستیم. نیروی انتظامی سوابق را به خوبی نگهداری کرده است. ما موضوع سوءپیشینه را نیز داریم و بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم و اطلاعات‌مان کامل است. خطای‌مان نیز کمتر بوده، البته ممکن است جاهایی تشابه اسمی وجود داشته باشد که بعدها متوجه شده و بلافاصله اصلاح و عذرخواهی کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: سعی می‌کنیم بانک اطلاعاتی استعلامات را بروز کنیم تا با دقت و سرعت بیشتر پاسخگو باشیم. از ماه‌های گذشته در جهت تجمیع اطلاعات حرکت کردیم.

سردار اشتری اظهار داشت: تعداد کاندیداها زیاد است، مخصوصا در انتخابات و به همین دلیل بخشی از استعلامات را به شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران و مراکز فرماندهی انتظامی تفویض کرده‌ایم، اما با یکدیگر هماهنگ هستند، البته بعضی شهرستان‌ها به خوبی و با دقت وارد بانک اطلاعات نشدند، ولیکن با تمامی این شرایط پاسخ سریعی را به استعلامات خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت امنیت صندوق‌ها و محل اخذ رای بر عهده نیروی انتظامی است و ما آمادگی داریم بهتر از گذشته عمل کنیم، گفت: کسری نیرو را هم با هماهنگی‌های لازم تامین خواهیم کرد، اما اینکه در استان کسری نیرو داریم یا نه به عهده شورای  تامین استان‌ها و فرمانداران و فرماندهان انتظامی گذاشتیم. اگر نیاز شد نیروی کمکی در اختیارشان بگذاریم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: هر کاری که بتوانیم باید در جهت آرامش انتخابات انجام دهیم. یکی از موضوعات چالش برانگیز همین اجرای احکام است که ما در این زمینه مجری هستیم و گفتیم با هاهنگی شورای تامین اگر لازم است، انجام شود و اگر لازم نیست انجام نشود.

وی افزود: در مرزها امنیت خوبی داریم، ولی ممکن است در این ایام تحرکاتی انجام شود و ما باید قدرت پیش‌بینی و قدرت مقابله در این زمینه داشته باشیم. در مناسبت‌های مختلف اخباری می‌رسد که باید هوشیار باشیم و ممکن است تحرکاتی باشد، اما تا حالا با هماهنگی همه دستگاهای ذیربط مشکلی نداشتیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در همین مراسم ۲۲ بهمن اخباری رسید که ممکن است در برخی مکان‌ها تحرکاتی باشد، اما اقدامات پیش دستانه انجام گرفت و مقابله شد، لذا باید آمادگی در هر شرایطی داشته باشیم و فرض را بر این بگذاریم که ممکن است، تحرکاتی باشد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: در موضوع اقتصادی تجمعاتی شکل گرفته و می‌گیرد که به طور میانگین دربرخی روزها ۲۰ تا ۳۰ تجمع در سراسر کشور داریم که اینها باید خوب مدیریت شود. برخی مواقع فرماندهان تماس می‌گیرند و می‌گویند مسئولی خواسته با اینها سریعا برخورد شود، چکار کنیم؟ ما هم اغلب اخبار را به آقای رحمانی‌فضلی انتقال دادیم وایشان تاکید دارند که مدیریت شود، اما برخورد نشود. فرضا اگر کارگران کارخانه‌ای تجمع کردند، باید مدیریت شود، چرا که اتفاقی امروز بیافتد بازتابش منفی خواهد بود.

وی درباره برنامه‌های ناجا در چهارشنبه آخر سال گفت: در چهارشنبه آخر سال همه اراذل اوباش شناسنامه‌دار را جمع می‌کنیم و اگر برخورد نکنیم، دچار مشکل می‌شویم و در این زمینه برخورد باید باشد.

سردار اشتری تاکید کرد: کارگروهی در شورای عالی امنیت برای افراد آسیب‌زا تشکیل شده که از قبل کنترل می‌شوند؛ در چهارشنبه آخر سال گذشته از همین تیپ افراد تعدادی را داخل ورزشگاه‌ها بردیم و به آنها گفتیم همین جا بمانید و ورزش کنید و بازداشت هم نبودند، شام هم می‌دهیم، طوری هم برخورد می‌کنیم که شکایت نکنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه می‌دانم که در ۵ یا ۶ حوزه انتخاباتی درگیری خواهیم داشت، گفت: به فرماندهان گفتیم نیاز نیست برخور شود و به آرامش توجه کنند. در همه انتخابات‌ها درگیری داشته‌ایم، اما شدت درگیری‌ها متفاوت بوده، در دوره قبل انتخابات هیچ تلفاتی در درگیری‌ها نداشتیم.

وی در ادامه گفت: می‌بینید هر جا زد و خورد می‌شود نیروی انتظامی را وسط می‌کشند و دیواری کوتاه‌تر و مظلوم‌تر از ناجا نیست، اما این‌طور  نبوده که شبکه‌های معاند پخش کردند.
نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند، اما هر جا نیاز به هماهنگی باشد، ما آمادگی داریم.

فرمانده ناجا در پایان تاکید کرد: در امنیت تعارف با کسی نداریم، چون امنیت چیز ساده‌ای نیست. اگر جایی هم به ماموران توهین و سنگ پرتاب شد، صبوری می‌کنیم، اما اگر جایی امنیت انتخابات و امنیت شهر و استانی  به مخاطره بیفتد به هیچ وجه از وظایف خود کوتاهی نمی‌کنیم تا افرادی از راه برسند و این سرمایه عظیم انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

نظر شما