شناسهٔ خبر: 133767 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت باید سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری کند تا به رشد ۸ درصدی برسیم

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: باید دولت سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند تا به مسیر رشد ۸ درصدی حرکت کنیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: روند بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس پرفراز و نشیب بود.

وی با بیان اینکه برنامه ششم منحصر بود و دچار مشکلات زیادی شد، گفت: دولت علیرغم عدم اعتقاد به دادن برنامه به مجلس، این لایحه را در پارلمان گذشته به مجلس داده بود که در مجلس جدید کمیسیون تلفیق تشکیل و حدود ۶ ماه به بررسی این لایحه پرداخته شد.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت برنامه به مجلس ارائه نکرده بود و برخی احکام را به مجلس داده بود، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته شد و از ایشان تعیین تکلیف شد که آیا برنامه نوشته شود یا خیر که ایشان نیز فرمودند اولویت با ارائه برنامه با دولت است، اگر این‌گونه نشد مجلس خود برنامه را تدوین کند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تصریح کرد: پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری، کمیسیون تلفیق ۲۲ اولویت را در برنامه شناسایی و در دستور کار قرار داد و بسته‌ای برای آن تعریف شد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم نوآوری شد و روال برنامه‌های گذشته در آن تکرار نشد، گفت: برای مشکلات کشور در برنامه ششم نسخه‌ای شفاف پیچیده شد.

حاجی‌بابایی افزود: در این برنامه شرایط برای سرمایه‌گذاری قابل وصول پیش‌بینی شده و باید دولت سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند تا به مسیر رشد ۸ درصدی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تصریح کرد: نقش دانشگاهیان در مسیر برنامه ششم مهم است و سعی شده پیوندی بین دانشگاه و صنعت و تمام اجزاء شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه نقدینگی در کشور امروز ۱۲۳۹ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: ۴۵ درصد از این میزان نقدینگی منجمد است که باید در چرخه اقتصادی قرار گیرد که در همین راستا در برنامه ششم اقداماتی انجام شده است.

حاجی‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد: در روند بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس، فشارهایی از داخل و بیرون مجلس وارد شد، اما با تلاش ۶ ماهه، اعضای کمیسیون توانستند این برنامه را به خوبی پیش ببرند.

نظر شما