شناسهٔ خبر: 133761 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روحانی نزدیک ترین فاصله را با رهبری داشته است؟

رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به سناریوی وزارت کشور گفت: برگزاری انتخابات قانونی، سالم، توأم با امنیت، مشارکت جویانه و اخلاقی در دستور کار بوده و هر کس از صندوق رأی بیرون بیاید رئیس جمهور مردم است.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش سراسری مجریان انتخابات که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به برنامه هایی که دشمنان برای ایجاد اختلاف و انشقاق در جامعه و در آستانه انتخابات طراحی کرده اند، گفت: دشمنان همواره به دنبال زمینه سازی انشقاق و اختلاف با تبلیغات و مداخلات سیاسی در حوزه بین الملل در انتخابات های مختلف هستند.

وی افزود: ما در سه سال و نیم گذشته توانستیم تقویت امنیت ملی و انسجام داخلی را پیش ببریم و به وسیله این انتخابات پیش رو باید حلقه های امنیتی را کامل تر کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به برنامه های دشمنان در حوزه سیاست داخلی گفت: یکی از برنامه های دشمنان تقویت احساس نارضایتی است لذا باید سطح نارضایتی ها را کاهش دهیم که الزامات آن ارتباط مستمر با مردم، پیگیری کردن مطالبات، شنیدن گلایه مندی آنان و پاسخگویی به موقع است.

وزیر کشور دومین برنامه دشمن را القاء یأس و ناامیدی در جامعه نام برد و گفت: ما نیازمند سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم هستیم چراکه مردم عنصر اصلی حامیان انقلاب هستند. بنابراین باید در ایجاد امید و نشاط فعالیت بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: برای دولت ها بالاترین تبلیغ، نحوه بیان اقدامات است. دولت ها نباید مانند احزاب تبلیغات سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ چراکه بهترین تبلیغ برای آنان اقدامات و خدمات به مردم است.

رحمانی فضلی ناکارآمد جلوه دادن دولت را از دیگر برنامه ها برای تخریب فضای انتخابات نام برد و گفت: باید کارآمدی دولت را مطرح کنیم.

وزیر کشور القاء حاکمیت دوگانه را از دیگر برنامه های دشمن دانست و گفت: القاء حاکمیت دوگانه ظلم و جفای سنگینی است. نباید به گونه ای تحلیل کنیم که انگار در کشور حاکمیت دو گانه است و اختلاف میان رئیس جمهور و رهبری وجود دارد.

وی اضافه کرد: آنچه که رمز پیروزی و وحدت در کشور بوده، ولایت فقیه است و دولت و به ویژه شخص رئیس جمهور نیز ارادت و تبعیتش نسبت به ولایت فقیه از قبل و بعد از انقلاب مشخص است و رئیس جمهور همواره بعد از انقلاب نزدیک ترین فاصله را با رهبری داشته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رهبر انقلاب عمود خیمه ولایت هستند، اظهار داشت: تبعیت از ولایت وظیفه همه ما است.

وزیر کشور ضربه زدن به انسجام داخلی را از دیگر برنامه های دشمن نام برد و افزود: برخی از مشکلات ریشه در اشکالات ساختاری و تشکیلاتی قبل از انقلاب دارد و بعد از انقلاب همواره سعی شده است که تبعیض ها رفع و توزیع امکانات مبتنی بر عدالت باشد، اما جریان های مانع از برخی انباشتگی ها سوءاستفاده می کنند به خصوص در مناطق مرزی و استانی که با اقوام مختلف مواجه هستیم. لذا باید محور وحدت و انسجام ملی را در آن استان ها داشته باشیم.

وی وحدت در کثرت و کثرت در وحدت را از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی برشمرد و توضیح داد: جمهوری اسلامی در عمل و تحت عنصر ولایت فقیه وحدت را به تصویر کشیده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تضعیف مشروعیت و مقبولیت دولت خط دیگری است که در آستانه انتخابات دامن می زنند، گفت: ما قبول کردیم در چارچوب قانون اساسی و مبتنی بر آراء مردم، مستقیم و یا غیرمستقیم اداره کنیم و انتخابات نیز در همین نسبیت‌ها شکل می گیرد. ۱+۵۰ رأی، یعنی رئیس جمهور شدن و ۴۹ درصد بقیه نیز باید به احترام قانون، دولت را تقویت کنند. اگر اینطور نباشد و کسی بگوید که رأی من لحاظ نشده و به کارشکنی بپردازد، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وزیر کشور تاکید کرد: مقبولیت زدایی و مشروعیت زدایی نه در عرف و نه در شرع جا ندارد.

وی همچنین در واکنش به تقسیم مردم و مسئولین به انقلابی و غیرانقلابی بودن گفت: ۳۸ سال از انقلاب گذشته است و در این ۳۸ سال نسل چهارم نیز در جامعه هستند. اگر تقسیم بندی به گونه ای باشد که اقلیتی انقلابی و اکثریتی غیرانقلابی باشند، به نفع هیچ‌کس نیست. ما باید مردم را در ظرف انقلاب تعریف کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما حق نداریم که تقسیم بندی غیرانقلابی و انقلابی را به زعم خودمان ایجاد و اکثر مردم را در این ارزش‌گذاری‌های غلط از انقلاب دور کنیم. ما انقلابی را کسی می دانیم که در شاخص‌گذاری‌های رهبری تعریف شده باشد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات موجب تقویت امنیت ملی می‌شود، گفت: انتخابات نشاط سیاسی ایجاد می‌کند و اگر تعداد حضور مردم در انتخابات کم باشد، مخالف خط نظام است.

وی با اشاره به دیدارش با رهبری انقلاب گفت: در دیداری از ایشان خواستم که وزارت کشور را جهت برگزاری انتخابات پیش‌رو راهنمایی کند که ایشان ضمن تشکر از انتخابات قبل فرمودند «امنیت انتخابات و سلامت انتخابات و رعایت قانون برای من مهم است». ایشان تأکید کردند که «مشارکت بالا در انتخابات برای ما مهم است» من در جواب ایشان گفتم، افزایش مشارکت مردم در انتخابات بر عهده وزارت کشور نیست اما رهبر انقلاب تأکید کردند «عملکرد وزارت کشور و نوع فعالیت شما می‌تواند بستر و زمینه خوبی برای مشارکت ایجاد کند»؛ لذا اگر برخی از جریان‌های سیاسی مخالف حضور حداکثری مردم در انتخابات باشند، این خلاف نظر رهبری است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما باید بی‌طرفی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی را نشان دهیم گفت: فرمانداران و بخشداران باید هر نوع تحرکی را به صورت روزانه به من گزارش دهند، بی‌طرفی، عدم استفاده از بیت‌المال و هماهنگی بین اجرا و نظارت برای ما مبنا و اصل است و باید بین نظارت و اجرا در تائید صلاحیت‌ها، اخذ و شمارش رأی و همچنین اعلام نتایج هماهنگی کامل باشد، همچنان که در انتخابات قبلی نیز این هماهنگی وجود داشت.

وی ادامه داد: برخی به دنبال این هستند که تفاسیر غلط خود را از موضوعات مختلف به جامعه القا کند همچنان که بعد از مراسم اربعین، کمپوت‌ها و کنسروهای اضافه یک هفته بعد در همان مناطق بین مردم توزیع شد و بعد گفتند این یک اقدام انتخاباتی است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه باید رقابت‌ها بین گفتمان‌ها و برنامه‌ها باشد، گفت: سناریوی انتخاباتی وزارت کشور، برگزاری انتخاباتی قانونی، سالم، توأم با امنیت، مشارکت‌جویانه و اخلاقی است و هرکس که از صندوق بیرون بیاید، رئیس‌جمهور مردم است و همه موظفند دنبال او باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به سناریوی وزارت کشور برای انتخابات گفت: برگزاری انتخابات قانونی، سالم، توأم با امنیت، مشارکت جویانه و اخلاقی در دستور کار وزارت کشور است و هر کس از صندوق رأی بیرون بیاید رئیس جمهور مردم است و همه موظفند دنبال او باشند.

نظر شما