شناسهٔ خبر: 133743 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارجاع بند مربوط به تمدید اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون تلفیق

کمیسیون تلفیق با پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی بندی که مربوط به تمدید اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده بود، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع شد.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه ۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، با بند (ب) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه با ۱۲۶ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (ب) تبصره ۶ ماده واحده لایحه مذکور؛ مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۲/۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال ۱۳۹۶ تمدید می‌شود. مأخذ مالیات بر ارزش افزوده،  ارزش محصول برای مصرف نهائی است.

براساس این گزارش در جریان بررسی بند مذکور؛ دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رأی گیری اظهار داشت: این بند ابهام دارد و لازم است که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

وی با بیان اینکه مجلس در این زمینه نباید عجله داشته باشد، تصریح کرد: اصل این کار صحیح است و مجلس نیز به آن رأی داد، اما از آنجایی که برای برخی صنوف مشکل به وجود خواهد آمد و برای برخی دیگر نامناسب است، باید اجازه بدهیم تا تقسیم بندی های لازم انجام گیرد.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه پس از کسب رأی لازم برای تصویب، این بند به کمیسیون ارجاع می شود، گفت: درست است که این بند رأی آورده، لیکن می توانیم برای رفع ابهام آن کمیسیون دوباره این موضوع را بررسی کند که اگر لازم است آورده شود و در غیر اینصورت رفع ابهام گردد.

نظر شما