شناسهٔ خبر: 133708 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین اخبار از لیست نیروهای انقلاب برای شورای شهر تهران

پرویز سروری/2 رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با مثبت ارزیابی کردن جلسات نیروهای انقلاب برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات شورای شهر تهران، آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص را اعلام کرد.

به گزارش «نماینده»، در شرایطی که در آخرین ماه فرصت مانده به نام‌نویسی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا برای حضور در پنجمین دوره انتخابات این شوراها قرار داریم، پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران  به آخرین اقدامات نیروهای انقلاب در خصوص انتخابات شورای شهر تهران و رسیدن به لیست واحد پرداخت.
نیروهای انقلاب در حال رسیدن به لیست ۲۱ نفری شورای شهر تهران
پرویز سروری در  این گفت‌وگو در خصوص آخرین جلسات اصول‌گرایان برای رسیدن به لیست واحد برای انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلسات در حال برگزاری است و از حدود دویست سیصد نفر به تعداد حدود چهل پنجاه نفر رسیده‌ایم و در حال رسیدن به مرز بیست و یک نفر هستیم. با گروه‌های مختلف جلسات انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران این جلسات را دارای رویکرد مثبت برای رسیدن به لیست واحد دانست و گفت: در این میان نکته مثبتی که وجود دارد این است که هم‌اندیشی مشترک و دغدغه مشترکی ایجاد شده و تقریباً اکثر نیروها و گروه‌های اصول‌گرا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که حداقل باید یک لیست مؤثری داده شود و این پیام بسیار خوبی دارد. مردم هم از ما انتظار دارند که در لیست نیروهای انقلاب تشتت و چنددستگی نباشد و نیروهای انقلاب بتوانند یک حرکت رو به جلو را پیش ببرند. در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شده است و گروه‌های مختلف نیروهای انقلاب همکاری بسیار صمیمانه‌ای را با هم انجام می‌دهند.
وی در خصوص مشخصات لیست نهایی اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران هم گفت: تلاش خواهیم کرد یک لیست فنی و کارشناسی بدون نگاه سهمیه‌ای و متناسب با ماموریت‌های شورای شهر تهران را اعلام کنیم.
وی همچنین بر محوریت حضور مهندس مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رسیدن اصول‌گرایان به لیست واحد تأکید کرد.
پرویز سروری در خصوص حضور هنرمندان و ورزشکاران در جمع اعضای شورای شهر و حضور احتمالی آنها در لیست جریان اصول‌گرایی در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: در حال حاضر هم از هنرمندان در شورا داریم و هم از ورزشکاران و هم از تخصص‌های دیگر. به نظرم خط‌کش‌گذاشتن در بین اینها و اینکه بگوییم گروهی از ظرفیت‌های اجتماعی حق حضور در شورای شهر را ندارند با هیچ منطقی سازگاری ندارد.
سروری تاکید کرد: باید بگوییم افرادی که ظرفیت پیش بردن برنامه‌های شهر را دارند و تقاضاهای شهر را با توجه به تنوع فراوان آن که اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... هم هست می‌توانند پاسخگو باشند باید قادربه حضور در شورا باشند و نمی‌توان قشری را از حضور در شورا منع کرد و باید بگوییم از این قشر کسانی که ظرفیت دارند در شورا حضور یابند.
خدمات‌دهی به مردم خوزستان در حال حاضر بطئی و کند
در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با توجه به اینکه روز سه شنبه گذشته، اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرحی دوفوریتی را با امضای قاطبه اعضا تصویب کردند تا شهرداری تهران ملزم باشد لایحه‌ای را درخصوص رفع مشکلات زیرساختی خوزستان در حوزه آب، برق، تلفن و... را تهیه و برای بررسی به شورای شهر تهران بیاورد، پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص ضرورت تصویب این طرح در شورای شهر تهران گفت: فکر می‌کنم یکی از بهترین مصوبه‌هایی که در چهار سال اخیر داشتیم همین مصوبه بود و این نشان‌دهنده همگرایی ملی است. نشان می‌دهد که در خصوص مشکلات مردم کشورمان خیلی مرزگذاری نمی‌کنیم و نشان می‌دهد که از اینکه توجه کافی به موضوع خوزستان صورت نگرفته است و اقدامات کندی در خصوص این موضوع انجام شده است، نگران هستیم.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص فعالیت‌های دولتی انجام شده برای رفع مشکلات مردم خوزستان تصریح کرد: امیدواربودیم همان درجه حساسیت از دولت که درخصوص ساختمان پلاسکو صورت گرفت و از جمله اینکه کمیته ملی ایجاد شد و وزارت کشور و مجموعه‌های مختلف دیگر فعال شدند، هم در خصوص خوزستان اتفاق افتد. فکر می‌کنیم اگر پنجاه درصد از اقدامات درخصوص ساختمان پلاسکو از روزهای اول در خصوص مشکل خوزستان انجام می‌شد، شاید مردم خوزستان الان با مشکلات کمتری مواجه بودند.
سروری ادامه داد: ما فکر می‌کنیم خدمات‌دهی به مردم خوزستان در حال حاضر بطئی و کند است و حتی مقام معظم رهبری هم به نوعی به مسئولان توصیه داشتند که به اقدامات خود جهت رفع مشکل مردم خوزستان شتاب بیشتری دهند.
پرویز سروری در خصوص مصوبه شورای شهر تهران و تاثیر آن برای رفع مشکلات مردم خوزستان هم گفت: فکر می‌کنم این اقدام و مصوبه اگر چه از لحاظ عددی شاید نتواند تأثیری جدی بر حل مشکلات مردم خوزستان داشته باشد اما یک پیام مثبتی را به مردم خوزستان می‌دهد که مردم تهران که دورانی در ایام دفاع مقدس مهمان آنها در خوزستان بودند، مهمان‌نوازی خوزستانی‌ها را همواره در نظر دارند و همیشه تلاش می‌کنند که پاسخی در خور به محبت‌های آنها بدهند.
وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام مردم تهران در تقویت توجه مسئولان دولت به مردم خوزستان نقش مؤثری را ایفا کند.

نظر شما