شناسهٔ خبر: 133655 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی امری ضروری است

لاریجانی.jpg رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی با توجه به تحولات بین المللی، اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی بسیار دارای اهمیت است.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار خطاب به رئیس مجلس لبنان، گفت: با توجه به جایگاه و سابقه شما در عرصه مقاومت؛ حضور شما در کنفرانس بین المللی فلسطین بسیار مهم بوده است.

وی افزود: در شرایط کنونی با توجه به تحولات بین المللی، اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی بسیار دارای اهمیت است.

رئیس مجلس، تصریح کرد:‌ در شرایط کنونی حمایت از آرمان فلسطین بسیار مهم بوده و تمام کشورهای اسلامی باید در این راستا حرکت کنند.

بیداری و جنبش اسلامی با مسئله فلسطین شروع می شود

در این دیدار همچنین نبیه بری رئیس مجلس لبنان با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت:‌ در اینجا باید از برگزاری این اجلاس از سوی ایران تقدیر و تشکر کنم، زیرا در شرایط کنونی حج سیاسی برای مسلمانان، حمایت از آرمان فلسطین است و این مسئله تنها در تهران محقق می شود.

وی گفت: قطعا بیداری و جنبش حرکت های اسلامی با مسئله فلسطین شروع می شود و قطعا در این عرصه باید از آرمان فلسطین دفاع کرد.

نبی بری تصریح کرد: با توجه به تحولات بین المللی و موضع جدید دولت آمریکا، قطعا اعراب باید به محور مقاومت برگردند.

رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه قطعا رژیم صهیونیستی شیطان بزرگ در جهان است، گفت: قطعا ایران تلاش های بسیاری را برای منطقه انجام داده و جهان عرب نمی تواند دین خود را به جمهوری اسلامی ادا کند.

نظر شما