شناسهٔ خبر: 133618 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت ترامپ قوانین اخراج مهاجران را تشدید کرد

اخراج مهاجرین آمریکا سیاست مهاجر ستیزی رئیس جمهوری تازه کار آمریکا از این پس شامل حال آن دسته از مهاجران غیرقانونی که تخلف رانندگی در پرونده خود دارند نیز می شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از بی بی سی، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دستورالعمل های جدیدی را در راستای شدت بخشیدن به اخراج مهاجرین غیر قانونی اتخاذ کرده است.

به این ترتیب، مهاجرین غیرقانونی از این پس حتی به دلایلی چون ارتکاب تخلفات رانندگی و سرقت های خُرد نیز در صف اخراجی ها قرار خواهند گرفت.

البته، دستورالعمل جدید تغییری در قوانین مهاجرتی آمریکا ایجاد نکرده و تنها به تشدید قوانین موجود در برخورد با ۱۱ میلیون مهاجر غیر قانونی که در این کشور حضور دارند، بسنده می کند.

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز مدعی شد قوانین جدید در راستای به راه انداختن موج گسترده اخراج مهاجرین اعمال نمی شود و هدف از آن باز گذاشتن دست مجریان قانون در اعمال قوانین قبلی است.

وی در توجیه این مطلب گفت: رئیس جمهور می خواهد قید و بند ها را از دست و پای مجریان قانون بردارد.

به گفته اسپایسر، پیام کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی حاوی این مضمون است: آنهایی که تهدیدی بر امنیت ما به حساب می آیند و مرتکب جرم می شوند، باید زودتر از دیگران آمریکا را ترک کنند.

البته آنگونه که از ظواهر امر برمی آید، ترامپ قرار است آن دسته از افرادی را که در زمان مهاجرت غیر قانونی به آمریکا کودک بودند، از اخراج فوری در امان نگه دارد و برایشان امتیازاتی قائل شود.

نظر شما