شناسهٔ خبر: 133588 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

توقف بهسازی بافت فرسوده در پی عملکرد دولت

مجتبی شاکری 43 رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که عملکرد دولت در حوزه بافت فرسوده بهسازی این بافت را متوقف کرده است، عنوان کرد: پایتخت با کمبود ۴ هزار مسجد به تناسب جمعیت مواجه است.

به گزارش «نماینده» مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بافت فرسوده در برخی مناطق بهبود و بهسازی این بافت ها را در حالت توقف دانست و اظهار کرد: برای بهسازی بافت فرسوده نیاز به بودجه و هماهنگی با دستگاه های ذی ربط است اما دولت هیچ یک از این موارد را عهده دار نمی شود.
وی با بیان این که عملکرد دولت در بهسازی بافت فرسوده منجر به کند شدن یا توقف این رویه شده است، گفت: در نتیجه برخی از مناطق در این حوزه عقب افتاده اند و تخصیص سرانه های گوناگون نیز نمی تواند راهگشا باشد.
رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهرداری تهران سرانه های مورد نیاز بافت فرسوده را بر اساس وظایف خود تهیه می کند، عنوان کرد: معتقدیم حال که به دلیل نبود همکاری دستگاه ها بسیاری از مردم ناچار به ادامه زندگی در بافت فرسوده هستند؛ نباید از سایر نیازهای خود همانند سرانه های فرهنگی و ورزشی هم محروم شوند. زیرا در غیر این صورت به سمت محرومیت بیشتر حرکت می کنیم.
لزوم افزایش بهره مندی در بافت فرسوده
شاکری با تاکید بر این که باید بهره مندی را در بافت های فرسوده افزایش داد، خاطرنشان کرد: بسیاری از این مناطق با معضل کمبود سرانه مسجد مواجه هستند که این امر نیز باید برطرف شود. در حال حاضر هر هزار کلیمی در شهر تهران یک کنیسه دارند اما تهرانی ها با کمبود ۴ هزار مسجد به تناسب جمعیت مواجه هستند یعنی تنها ۲ هزار مسجد در این شهر وجود دارد.
وی با بیان این که قرار بود در شورای چهارم ۱۰ درصد یعنی ۴۰۰ مورد از کسری تعداد مساجد کاسته شود، گفت: اما از ین عدد تا کنون ۱۵ مسجد به بهره برداری رسیده است.
شاکری در پایان با اشاره به این که توسعه مساجد در برنامه دوم توسعه شهرداری نیز وجود داشت، ادامه داد: با وجود تبصره و مصوبه در این حوزه اما روند حرکت کند است و دلیل آن قوانینی است که دست و پاگیر می شود مثلا می گویند به پروژه های زیر ۵۰ درصد فعلا رسیدگی نشود. در نتیجه حدود ۱۲۰ مسجد که پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد داشته اند عملا ساخت تمام این مساجد متوقف می شود.

نظر شما