شناسهٔ خبر: 133583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاوروف: آمریکا تماس‌های سفیر روسیه را شنود می‌کند

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تماس‌های سفیر روسیه در واشنگتن را به طور مرتب شنود و ضبط می‌کنند و این مسئله را نیز علنا در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند.

به گزارش «نماینده» «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا علنا به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که به طور مرتب تماس‌های ارتباطی سفیر روسیه در آمریکا را ضبط و شنود کرده‌اند.
بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، لاوروف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، «در ارتباط با اتهامات مطرح شده علیه «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، نهادهای اطلاعاتی آمریکا علنا اعلام کردند که تماس‌های سفیر ما در واشنگتن را به طور مرتب ضبط کرده‌اند».
وی افزود، این شنود مکالمات و ضبط آنها شامل «گزارش‌های وی به مسکو درباره فعالیت‌هایش در واشنگتن» نیز می‌شده است.
وزیر خارجه روسیه همچنین خواستار توجه رسانه‌ها به فعالیت‌های آن دسته از افرادی شد که سعی داشته‌اند، «هرگونه فرایندی را در سراسر جهان از جمله با استفاده از ابزار غیرقانونی بررسی کنند».
مایکل فلین که حدود یک ماه پیش به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید معرفی شده بود هفته گذشته پس از شدت گرفتن انتقادات در خصوص گزارش‌های منتشر شده درباره ارتباط محرمانه وی با سفیر روسیه و گفت‌وگوهایی درباره تحریم‌های ضدروسی واشنگتن پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ در کاخ سفید استعفا کرد.
رسانه‌های آمریکایی چندی پیش گزارش کردند که فلین پیش از مراسم تحلیف ترامپ در کاخ سفید با سفیر روسیه درباره تحریم‌های ضدروسی گفت‌وگویی محرمانه داشته است.

نظر شما