شناسهٔ خبر: 133582 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برای شرایط کنونی خوزستان چند وزیر باید استعفا کنند؟!

آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران با توجه به مشکلات شهروندان در استان خوزستان گفت: به علت ایجاد وضعیت کنونی در خوزستان و ریزگردها باید چند وزیر استعفا کنند؟! باید مردم سراسر کشور به عنوان شهروند خوزستان مطرح شوند.

به گزارش «نماینده»، معصومه آباد در تذکرات پیش از دستور سیصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به مشکلات جنوب کشور به خصوص استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم خوزستان پس از دفاع مقدس و فرسودگی‌های سالهای جنگ و مقاومت‌هایی که در دفاع مقدس داشتند، این روزها، روزهای سختی را سپری می‌کنند.

وی افزود: مردم خوزستان همان مردمی هستند که ۸ سال در دفاع مقدس ایستادگی کردند و شهید و جانبار دادند و جریان دفاع مقدس را به یک جریان ملی تبدیل کردند و همیشه نام دفاع مقدس در کنار خوزستان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برآورد ۱۷۰۰ میلیارد تومانی برای رفع پدیده ریزگردها می‌کنند در صورتی که این پول از منابع استان‌های نفت‌خیز تأمین می‌شود.

آباد یادآور شد: ۸۰ درصد نفت ایران در ایلام تا بوشهر امتداد و تأمین می‌شود.

وی گفت: ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید شده است که ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در خوزستان تولید شده است که ۶۲۲ میلیارد رقم آن بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در سال ۹۴ حدود ۱۴ میلیارد دلار صادرات محصولات نفتی داشتیم و چقدر این موضوع برای دولت جدی است.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود، چند وزیر باید استعفا بدهند!؟

آباد افزود: یک عزم مردمی می‌طلبد تا بتوانیم به رفع مشکل شهروندان خوزستانی اقدام کنیم البته باید یک شهروند افتخاری برای خوزستان در نظر بگیریم.

آباد یادآور شد: در ایام دفاع مقدس جمعیت خرمشهر را ۳۵ میلیون نفر اعلام می‌کردند و تمامی کشور شهروند خرمشهر بودند. این روزها نیز باید تمامی کشور شهروند خوزستان شوند و سهم خود را به این استان بپردازند.

نظر شما