شناسهٔ خبر: 133535 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ماده ۱۰ و ۱۲ در اختیار وزارت کشور و استانداران قرار بگیرد

بیگلری نماینده مردم سیرجان درمجلس با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع معضل سیلاب ها با مدیریت خوبشان چاره اندیشی کنند گفت: ماده ۱۰ و ۱۲ در اختیار وزارت کشور و استانداران قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده»، "شهباز حسن پور بیگلری" در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲ اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای درس خارج از فقه امروز صبح طی سخنانی مهم و با هشداری به مسئولین نظام فرمودند در جنوب کشور سیل آمده است و مردم در آن مناطق نیازمند کمک هستند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیل آفت بزرگی است که خسارات زیادی برای مردم ایجاد می کند و اگر کسی به فکر مردم باشد نمی تواند در زمینه مسائل دشوار خوزستان راحت بماند.

وی ادامه داد:حکومت ها موظف هستند به فکر مردم باشند و این یکی از وظایف قطعی، فوری و همیشگی حکومت ها است. از دولت محترم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی می خواهم با یک لایحه سه فوریتی به منظور پیشگیری و مقابله با بحران آب به ویژه بحران سیل، ریزگردها و آتش سوزی و زلزله و نظایر آن با تاکید برمناطق حادثه خیز مثل استان کرمان، خوزستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر هر چه سریعتر با اقدامات لازم مشکلات و بحران ها را برطرف کند.

وی ادامه داد:بودجه ماده ۱۰ و ۱۲ در اختیار وزارت کشور و استانداران قرار بگیرد تا هرچه سریعتر برای مقابله با این مسائل و مشکلات با قید فوریت نسبت به رخدادها واکنش سریع نشان داده شود.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر حسن پور بیگلری گفت: تذکر شما البته تذکر خوبی است، اما در جای خودش نبود، البته تلاش های دولت در این زمینه در این چند روز اخیر در مجموع در حد توانشان مناسب بوده و از آنها تشکر می کنیم؛ ولی طبعا این موضوعات نیاز به کارهای اساسی دارد.

وی ادامه داد:اگر دولت احساس می کند که نیاز به بودجه کلان دارد و اگر هم لازم است لایحه دو فوریتی به مجلس بفرستد تا بتواند از صندوق توسعه ملی برداشت کند، می تواند اجازه اش را  از مجلس بگیرد تا یک طرح اساسی اجرا شود تا در سال های آینده مواجه با اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

همچنین؛ حسن پور بیگلری در ادامه صحبت های خود از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد تا با مدیریت خوب خود درخصوص اتفاقات اخیر برای معضل سیلاب ها چاره اندیشی کنند.

نظر شما