شناسهٔ خبر: 133527 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران:

موفقیت و سربلندی سپاه در همه ماموریت‌های دفاعی، امنیتی و عمرانی/لزوم نگاه ویژه به توان داخلی و خودکفایی در کشور

سرلشکر جعفری/2 فرمانده کل سپاه پاسداران با با تاکید بر اهمیت اعتماد راسخ به توان ملت ایران، نگاه به خودکفایی، به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی گفت: سپاه پاسداران مفتخر است در همه ماموریت‌ها، شامل عرصه دفاعی و امنیتی سربلند بوده و امروز هم در عرصه سازندگی موفق است.

به گزارش «نماینده»، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری صبح امروز در مراسم بهره برداری از فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد مقدس اظهار داشت: یاد همه شهیدان دفاع مقدس،  انقلاب اسلامی،  شهدای مدافع حرم و امام شهیدان را گرامی می‌داریم؛ از همه دست اندرکاران این پروژه بسیار مهم برای حل مشکل ترافیک و حمل و نقل شهری کلانشهر مشهد مقدس تقدیر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد با همتی بی‌نظیر به نتیجه رسید؛ آنچه بدون تردید باید به آن اشاره کنیم و در این جلسه جا دارد به آن بپردازیم، علل و عوامل اصلی موفقیت و کارآمدی در نظام جمهوری اسلامی است که از جمله علل آن در گزارش آن در سخنان مسئولان مطرح شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نخستین عامل در موفقیت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، ایمان به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به‌لطف و عنایت الهی، در نیروهای مجموعه سپاه، بسیج و بسیاری از نیروهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف به‌ویژه شهرداری مشهد و شهردار مشهد فعالیت دارند، وجود داشته و بسیار تعیین‌کننده بوده و انگیزه اصلی برای کار و تلاش ایمان به نظامی است که تحت آن نظام زندگی می‌کنیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: عامل دوم "تعهد انقلابی" است. این تعهد انقلابی به انقلاب اسلامی،  متعهدبودن و اعتماد و باور داشتن و تلاش‌ برای نشان‌دادن کارآمدی نظام و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، عامل دوم انگیزه‌ساز است که اگر این ۲ عامل انگیزشی وجود نداشته باشد فعالیت‌ها و تلاش‌ها، اینگونه به نتیجه نمی‌رسد.  

وی با اشاره به عامل سوم در موفقیت و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: عامل سوم، "مدیریت جهادی" بوده که برگرفته از دوران دفاع مقدس و تجریبات آن دوران است، ‌ درسی است که از شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس گرفتیم و امروز در عرصه‌های مختلف اجتماعی و غیره برای مردم استفاده می‌کنیم.  

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با تاکید براینکه سپاه پاسداران مفتخر است در همه ماموریت‌ها، شامل عرصه دفاعی و امنیتی سربلند بوده و امروز هم در عرصه سازندگی موفق است، افزود: این عوامل در عرصه جهاد فرهنگی،  سیاسی و اقتصادی، کارآمد است و اگر این عوامل نباشد ما به نتیجه نمی‌رسیم و شاهد ناکارآمدی خواهیم بود.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: عامل چهارم در موفقیت و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی که برون‌سازمانی و فراسازمانی بوده و بسیار تعیین‌کننده است؛ همدلی، هم‌افزایی و هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های اجرایی است. هماهنگی و همدلی که امروز بین شهرداری مشهد،  شورای شهر و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) وجود دارد، عامل اصلی و تعیین‌کننده در پیشرفت این پروژه است.

وی افزود: در واقع این چهار عامل ذکر شده، کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند و اگر شاهد مشکلاتی در بخش‌های مختلف هستیم، دلیلش را باید در ضعف این عوامل جستجو کرد.  در مقاطع مختلف و سرنوشت ساز آینده این نظام مقدس، شما مردم عزیز که سرنوشت این کشور به‌دست خود شما سپرده شده است با این اختیار گسترده‌ای که در پای صندوق رای دارید، سرنوشت خود را تعیین می‌کنید؛ چه در انتخابات شورای شهر،  چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در قوه مجریه که تمام مسائل اجرایی کشور در اختیار آن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اهمیت اعتماد راسخ به توان ملت عظیم ایران، نگاه به خودکفایی، به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی به اضافه چهار عامل عنوان شده به‌عنوان عوامل موفقیت و کارآمدی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: پروژه قطار شهری مشهد نیز بیانگر همین ادعاست و امیدواریم در آینده شاهد هم‌افزایی،  همدلی و هماهنگی بیشتر و اعتقادی راسخ‌تر به توان داخلی کشور باشیم و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در آینده رقم بخورد.

نظر شما