شناسهٔ خبر: 133523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نتانیاهو: اسرائیل و آمریکا تهدیدات ایران را زیر نظر دارند

نتانیاهو و ترامپ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این باور است که اتحاد راهبردی بین اسرائیل و آمریکا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تقویت شده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در سخنانی گفت: پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اتحاد راهبردی بین آمریکا و اسرائیل تقویت شده که علت اصلی آن داشتن مواضع مشترک در قبال چالش ها و فرصت های در خاورمیانه بوده است.

اظهارات نتانیاهو پس از سفر رسمی وی به واشنگتن و دیدار و گفتگو با ترامپ، مایک پنس معاون رئیس جمهور و سایر مقام های ارشد آمریکایی بوده است.

نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه اسرائیل افزود: این اتحاد حتی قوی تر شده است. این اتحاد به دو دلیل مستحکمتر شده است؛ نخست، یک ارتباط شخصی بین من و رئیس جمهور ترامپ طی سال های متمادی وجود داشته و این بسیار مهم است. ولی دلیل دوم که بسیار مهمتر است، وجود دیدگاه های مشترک درباره خطرات و فرصت ها در حاورمیانه است.

وی اظهار داشت: اسرائیل و آمریکا چشم در چشم، خطرات و تهدیدات ناشی از ایران را زیر نظر دارند و بر لزوم ایستادگی در برابر تجاوز ایران در زمینه های مختلف اتفاق نظر دارند.

نظر شما