شناسهٔ خبر: 133433 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پیش‌نویس طرح نظام معلمان در دست بررسی است

دانش آشتیانی43 وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تشکیل نظام معلمان در حال بررسی است و تغییرات در نظام آموزشی هم پس از تصویب مجلس شورای در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

به گزارش «نماینده» فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش؛ درباره تنبیه بدنی دانش‌آموز کرمانی از سوی یکی از معلمان، اظهار داشت: همان طور که می‌دانید این اتفاق در مدرسه کرمان رخ داده و به محض اینکه از این موضوع آگاه شدیم پرونده‌ای برای معلمی که این تنبیه را انجام داده تشکیل دادیم.

وی افزود: معلمی که دانش‌آموز را مورد را تنبیه بدنی قرار داد تعلیق شد و تصمیم گرفتیم که پرونده وی را به دادگاه ارسال کنیم.

دانش آشتیانی با بیان اینکه واکنش ما نسبت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان قاطع است، تصریح کرد: تعداد معلمانی که دانش‌آموزان را تنبیه بدنی می‌کنند بسیار محدود هستند، به هر حال همین تعداد محدود هم از نگاه ما زننده است و به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گفته می‌شود بسیاری از مدیران وزارتخانه‌ها با کمیته تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان همکاری نمی‌کنند، اضافه کرد: خیر، چنین چیزی صحت ندارد.

دانش آشتیانی ادامه داد: اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص و نمایندگان در این زمینه رضایتمندی خود را اعلام کردند از سوی دیگر کلیه امکانات را در اختیار آنها قرار دادیم تا با همکاری یکدیگر تخلفات انجام شده را با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییرات در نظام آموزشی که در تقویم آموزشی هم به آن اشاره شده چه زمانی اعمال خواهد شد، گفت: این مسئله باید از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شود، سپس در اختیار دولت قرار گیرد و اقدامات لازم هم در این زمینه انجام شود.

دانش آشتیانی درباره طرح تشکیل نظام معلمان خاطرنشان کرد: این طرح در حال بررسی قرار دارد و کارگروهی هم در این زمینه مشغول فعالیت است. پیش نویس این طرح در حال آمادگی بوده و باید با ارگان‌های مختلف هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا در نهایت قابل ارائه شود.

نظر شما