شناسهٔ خبر: 133430 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دوم اسفند؛ آخرین جلسه مجلس برای بررسی استیضاح وزیر علوم

محمد فرهادی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از برگزاری آخرین جلسه این کمیسیون برای بررسی استیضاح وزیر علوم در روز دوشنبه این هفته خبر داد.

به گزاش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند بررسی استیضاح وزیر علوم در این کمیسیون، گفت: جلسه استیضاح آقای فرهادی در روز یکشنبه(۲۹ بهمن) در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد، اما به دلیل اینکه توضیحات وی برای نمایندگان استیضاح‌کننده قانع‌کننده نبود، مقرر شد در جلسه دیگری این موضوع بررسی شود.

وی با بیان اینکه قرار است آخرین جلسه  تصمیم‌گیری درباره استیضاح وزیر علوم در روز دوشنبه این هفته(دوم اسفند) برگزار شود، افزود: قرار ایت در این جلسه وزیر علوم نیز حضور یافته و آخرین دفاعیات خود را به نمایندگان استیضاح‌کننده ارائه دهد.

 عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تأکید کرد: اگر توضیحات آقای فرهادی در جلسه روز دوشنبه هفته آینده کمیسیون آموزش برای استیضاح‌کنندگان قانع‌کننده نباشد، گزارش استیضاح وی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی یکی از مسائل مهمی را که سبب شد نمایندگان خواستار استیضاح وزیر علوم شوند، افت مسائل علمی در کشور و کاهش انگیزه رقابت‌های علمی در عرصه جهانی و داخلی دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر علوم در اظهارات‌شان گفته‌اند که روند کاری وزارت علوم نسبت به گذشته نه تنها افزایش نداشته، بلکه در برخی مواقع کاهش نیز داشته است که این روند باید اصلاح شود.

پیشتر محمدمهدی زادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  از طرح استیضاح وزیر علوم با امضای ۲۹ تن از  نمایندگان مجلس خبر داده بود.

نظر شما