شناسهٔ خبر: 133416 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت لایحه «ساماندهی معیشت کولبران» را تقدیم مجلس کند

قسیم عثمانی43 نماینده مردم بوکان در مجلس با بیان اینکه «پولبران» مرزهای کشور بدون تحمل رنجی «کولبران» را استثمار می‌کنند، گفت: دولت هر چه سریع‌تر لایحه «ساماندهی معیشت کولبران» را تقدیم مجلس کند.

به گزارش «نماینده»، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی نسبت به بی‌توجهی دولت به اقتصاد و معیشت کولبران در شهرهای مرزی انتقاد کرد و اظهار داشت: عده‌ای سختی‌های کولبری را تحمل می‌کنند و عده‌ای محدود پولبران مرزهای کشورمان هستند و بدون تحمل هیچ درد و رنجی این کولبران را استثمار می‌کنند.

وی افزود: از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به ارائه لایحه ساماندهی اقتصاد و معیشت مرزنشینان و کولبران اقدام جدی انجام دهد زیرا طرح‌های ارائه شده توسط نمایندگان مجلس به علت داشتن بار مالی توسط شورای نگهبان به طور قطع برگشت داده می‌شود.

در ادامه این جلسه عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی کولبران در شهرهای مرزی کشور انتقاد و تصریح کرد: خانواده‌های ساکن شهرهای مرزی کشور هر روز عصر باید اضطراب بی‌سرپرست شدن را داشته باشند؛ پس چرا دولت و رئیس‌جمهور به این موضوع توجه نمی‌کنند؟

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکرات نمایندگان نمایندگان بوکان و نقده در خصوص کولبران، توضیح داد: مقامات قضایی و دولتی تمهیداتی را درباره کولبران ایجاد کرده‌اند که امیدواریم به نتیجه برسد؛ نگاه مردم نیز به کولبران مثبت است.

نظر شما