شناسهٔ خبر: 133395 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید دیوار بی‌اعتمادی به آمریکا بالاتر برود

آیت الله مکارم شیرازی/2 یکی از مراجع تقلید با اشاره به بی‌اعتمادی به آمریکا گفت: زمانی برخی می‌گفتند با آمریکایی‌ها کنار بیاییم و رفاقت کنیم دولتمردان آمریکا انسان هستند و شرمنده می‌شوند و رفاقت می‌کنند ولی پرده‌ها بالا رفت و مشخص شد آنها پیمان‌شکن هستند.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی اظهار کرد: خطر فتنه به اندازه‌ای است که انسان صبح مؤمن است ولی غروب کافر می‌شود، در واقع تعبیر به شب ظلمانی کردند در شب تاریک سارقان فعالیت می‌کنند و درندگان خارج می‌شوند و دوست از دشمن شناخته نمی‌شود زیرا فرد دین را در ازای دنیا مانند مال و مقام می‌فروشد.

وی با اشاره به سوء‌استفاده‌ها به تعبیری رسوایی‌های مالی در حکومت اسلامی گفت: این‌گونه اعمال دردناک و خطرناک است و به اعتماد مردم ضربه می‌زند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ مهم است که انسان فروشنده نباشد ارزان و گران تفاوتی ندارد پیش از ایجاد فتنه‌ها با اعمال نیک جلوی آن را بگیرید هیچ‌کس نمی‌تواند خود را در خطر نبیند باید به خدا از وسوسه‌های شیطان پناه برد.

وی اضافه کرد: برخی اوقات فرد براساس هوای نفس گناه را به عنوان عبادت و اطاعت انجام می‌دهد راه به روی این فرد بسته می‌شود زیرا کسی که گناه می‌کند و اطاعت حساب می‌کند توبه نمی‌کند و راه بازگشت ندارد.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با اشاره به بی‌اعتمادی به آمریکا گفت: زمانی برخی می‌گفتند با آمریکایی‌ها کنار بیاییم و رفاقت کنیم دولتمردان آمریکا انسان هستند و شرمنده می‌شوند و رفاقت می‌کنند ولی پرده‌ها بالا رفت و مشخص شد آنها پیمان‌شکن هستند.

وی با اشاره به اظهارنظر سران آمریکا درباره توافق با ایران خاطرنشان کرد: یکسال و نیم مذاکره کردید و اکنون زیر همه چیز می‌زنید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: از پیمان‌شکنی آنها بدتر دروغ‌گویی است اخیراً رئیس جمهور آنها گفته بود طرفدار شماره یک تروریست در دنیا ایران است در حالی که هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریست مبارزه نکرد ایران دشمن شماره یک تروریست در سوریه، لبنان و عراق است.

وی با بیان اینکه حیا و شرم برای آنها معنی ندارد، گفت: شخصیت‌ها اعتراف کردند که از وقتی آمریکا وارد عراق شد داعش نیز ورود پیدا کرد و اکنون در سوریه دفاع می‌کنند زادگاه تروریست وهابیت است که اکنون عربستان نزدیک‌ترین دوست شما است.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی یادآور شد: کسانی که تا گلو در طرفداری تروریست فرو رفتند دروغ بزرگی بیان می‌کنند که ایران نخستین طرفدار تروریست در دنیا است سیاست مادی حیا و شرم ندارد.

وی ادامه داد: باید دیوار بی‌اعتمادی بالاتر برود با این دروغ‌های بزرگ وضعیت بدتر است به همین دلیل آمریکا لقب شیطان بزرگ را دارد دلیل آن روشن است شیطان نیز طرفدار این دروغ‌ها است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند ما را از شر اشرار حفظ کند به ویژه کسانی که تازه روی کار آمدند و معلوم نیست چه برنامه‌ای دارند با یاری خدا ملت ما باید متحدتر و دشمن‌شناس‌تر شود و روی پای خود بایستد کشور ایران طمع در برابر کشور دیگر ندارد و در مبارزه علیه تروریست نیز قربانی می‌دهد.

نظر شما