شناسهٔ خبر: 133391 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کواکبیان مخالفت با طرح برخورد با سوال‌کنندگان در سخنرانی‌ها را «تفسیر بد رسانه‌های ضدآزادی» خواند

کواکبیان عضو فراکسیون امید با اشاره به آنچه که «تفسیر بد برخی رسانه‌های ضدآزادی از طرح برخورد با سوال‌کنندگان در سخنرانی‌ها» خواند، گفت: آیا این رسانه‌ها طرفدار آزادی بیان و اجتماعات شده‌اند؟

به گزارش«نماینده»، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن طی تذکری شفاهی مستند به ماده ۱۶۵ آئین‌نامه داخلی مجلس خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: امروز شما دستور مجلس را قرائت کردید اما طرح ۲فوریتی برای تأمین امنیت اجتماعات در آن نبود.

وی با اشاره به آنچه که آن را «تفسیر بد برخی رسانه‌های ضدآزادی» از این طرح خواند، گفت: آیا این رسانه‌ها طرفدار آزادی بیان و اجتماعات شده‌اند؟ در حالی که مفهوم این طرح این‌ طور نیست.

کواکبیان گفت: رهبری بارها فرمودند که باید اجتماعات قانونی باید بدون منع برگزار شود و برخی عناصر خودسر نیز نباید اجتماعات را برهم بزنند.

به گزارش فارس رئیس مجلس به میان سخنان کواکبیان آمد و اظهار داشت: تذکر شما دقیقا چیست؟ آیا به بنده است؟

براساس این گزارش، نماینده مردم تهران در مجلس پاسخ داد: این طرح ۲فوریتی اصلاح‌طلبان درباره اجتماعات باید طبق ماده ۱۶۵ آئین‌نامه قانون اساسی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مجلس در پاسخ این تذکر، گفت: اگر شما خیلی علاقه دارید که زودتر این طرح ۲فوریتی در دستور قرار گیرد ایرادی ندارد و آن را در دستور می‌گذاریم. اما ما امروز به دوستان گفتیم که چون هفته بعد بودجه سال ۹۶ و استیضاح وزیر راه را در دستور داریم، باید دستور کار مجلس را اولویت‌بندی کنیم. اما این طرح ۲فوریتی نیز در زمان خود مطرح خواهد شد.

گفتنی است در طرح ۲فوریتی ارائه شده از سوی جمعی از نمایندگان مجلس از جمله اعضای فراکسیون امید و فراکسیون مستقلان به نیروی انتظامی و قوه قضائیه اجازه داده می‌شود که با سوال‌کنندگان در مراسمات رسمی  و غیررسمی برخورد کنند.

نظر شما