شناسهٔ خبر: 133372 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احتمال جنگ در دوران ترامپ کمتر از دوران اوباما است

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که احتمال جنگ در دوران ترامپ کمتر از دوران اوباما است، گفت: البته لحن ملتمسانه و عقب‌نشینی در برابر دشمن نه تنها ضامن امنیت نیست بلکه امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اظهار نظرها درخصوص رویکرد دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ گفت: دونالد ترامپ یک فرد اقتصادی است و از بخش خصوصی و بازار وارد عرصه سیاست شده و عموماً کسانی که اقتصاد محور هستند اولویت اولشان جنگ نیست و باید گفت که احتمال جنگ در دوران آقای ترامپ بسیار کمتر از دوران اوباما است.

وی افزود: البته ما نمی‌گوییم که ترامپ اهل جنگ نیست. خون‌خواری، ‌ خون‌ریزی و خشونت، جنگ، زیاده‌خواهی، تعدی و تجاوز در ذات و جوهره حکام آمریکایی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آنچه که در این‌جا مهم است تصمیم ما و منافع ملی ماست. ما باید منافع ملی‌مان برای‌مان مهم باشد. اگر منافع ملی ما در صلح و آرامش باشد باید آن را از این طریق جست‌وجو کنیم و اگر نه باید مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را در دستور کار خود داشته باشیم.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: ما در حالی که صلح‌طلب هستیم باید عزت و اقتدارمان را حفظ کنیم که دشمن جرأت تعدی به کشور ما را نداشته باشد.

وی افزود: سستی در مقابل دشمن و لحن ملتسمانه و عقب‌نشینی زمینه‌ساز تعدی و تجاوز است و نه تنها این اقدام ضامن امنیت کشور نیست بلکه امنیت را به خطر می‌اندازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: دشمن باید عزت و قوت ما را ببیند و اگر این چنین نباشد صلحی در کار نخواهد بود و شاهد جنگ، تعدی و تجاوز خواهیم بود.

نظر شما