شناسهٔ خبر: 133326 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سوال از «ظریف» درباره امضای قرارداد در خانه سفیر سوئد

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: وزیر امور خارجه درباره امضا قراردادها در منزل شخصی سفیر سوئد به وکلای ملت توضیح می‌دهد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، از کلید خوردن طرح سؤال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: این سؤال درباره امضا قراردادهای تجاری با کشور سوئد در منزل شخصی سفیر سوئد در ایران است.

وی بابیان اینکه امضا قرارداد تجاری در منزل شخصی سفیر سوئد خلاف عرف و مغایر با پروتکل‌های بین‌المللی است، ادامه داد: این قراردادها باید در وزارتخانه، دستگاه‌ها و نهادهای کشور جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه منعقد شدن قرارداد بین دو دولت در منزل شخصی سفیر به هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست، افزود: چنین اقدامی خلاف شئونات کشور بوده و استقلال کشور را نیز زیر سؤال می‌برد.

+خبرمرتبط: امضای قراردادهای تجاری در منزل شخصی سفیر سوئد در تهران!

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: وزیر امور خارجه و وزرایی که در زمان انعقاد قراردادهای تجاری در منزل سفیر سوئد حضور داشتند باید پاسخگوی اقداماتی که در شان مردم ایران نیست، باشند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: انعقاد قرارداد به این شکل یادآور نوعی وادادگی است که نمونه آن را فقط در دوران پادشاهان قاجار بود.

نظر شما