شناسهٔ خبر: 133288 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

حامیان فتنه که مدعی آشتی ملی هستند ابتدا از مردم عذرخواهی کنند

محمد دهقان/2 عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: کسانی که در فتنه زمینه ناامنی ۸ ماهه کشور را فراهم کردند و دشمنان نظام از جمله آمریکایی ها را خوشحال کردند دم از وحدت می زنند اظهار ندامت کنند واز ملت عذرخواهی کنند.

به گزارش «نماینده»، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون "وحدت ملی" یکی از مهمترین نیازهای کشور بوده که هم حضرت امام و هم مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، افزود: ملت ایران هم این تاکید را قبول داشتند؛  وحدت ملی بین مردم ما یک امر جا افتاده ای بود و مهمترین خطری هم که از اول انقلاب کشور را تهدید می کرد، تفرقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه محور وحدت ما همواره از ابتدای انقلاب تا کنون ولایت بوده است، اظهار داشت: در زمان حیات امام، ایشان محور وحدت ملت ایران بودند و  امروز  مقام معظم رهبری  محور وحدت کشورند؛  فرمایشات ولی فقیه در این ۳۸ سال گذشته، فصل الخطاب بوده و لذا موضوع وحدت در کشور ما موضوع تازه ای نیست؛ ما همواره نیازمند وحدت بودیم،  در گذشته این وحدت را داشتیم، الان هم داریم و در آینده هم خواهیم داشت.

نماینده طرقبه و چناران در مجلس  با بیان اینکه وحدت حداکثری ایجاد شده در بین ملت و مسئولین طی سالیان متمادی پس از انقلاب تقویت شده است، افزود: دشمنان ما در مقابل به دنبال تفرقه ملی در داخل کشور و خدشه وارد کردن به این وحدت بودند و در دوره های مختلف تلاش کردند مسئولین را با همدیگر درگیر کرده و از ِقبل آن بین ملت انشقاق ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه اوج توطئه دشمنان انقلاب اسلامی برای برهم زدن وحدت ملی در کشور ما فتنه سال ۸۸ بوده است،  متذکر شد: در این فتنه با برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی و با فریب تعدادی از انسان های ساده لوح و  نقش آفرینی برخی از انسان های وابسته در داخل کشور، دشمنان از موضوع انتخابات که یکی از نمودهای وحدت ملی به شمار می رود سوء استفاده کرده و آن را به نقطه تفرقه ملت ایران تبدیل کردند و تلاش کردند با کاریکاتوری کردن انقلاب، انقلاب اصیل اسلامی را از بین ببرند.

دهقان با اشاره به ایجاد ناامنی و آشوب و آتش کشیده شدن اماکن عمومی در جریان فتنه ۸۸، گفت: هدف فتنه گران اشاعه این شرایط به شهرستانها و مراکز سایر استانها بود تا بدین وسیله انقلاب را تحت فشار بگذارند و نظام را مجبور به عقب نشینی کنند و بعد با پشتیبانی آمریکایی ها و دشمنان انقلاب اسلامی در خارج از کشور و صهیونیست ها بتوانند طومار انقلاب را در هم بپیچند.  متاسفانه تعدادی در داخل کشور فریب دشمن را خوردند و تعدادی هم وابسته به دشمن بودند؛  تعدادی هم از روی لجاجت با اینکه فهمیدند دشمن نقش آفرینی می کند ولی تا آخر پای فتنه ایستادند و تا ۹ دی ۸۸ همچنان به این فتنه گری ادامه دادند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس همچنین با بیان اینکه نظام به خاطر اهمیت وحدت و مصلحت کشور و نیز بلندنظری و رحمت اسلامی با فتنه گران و سران فتنه برخورد نکرد و اجازه داد این افراد در کشور زندگی کنند، متذکر شد: اگر آنها بر اساس قانون به محکمه می رفتند قطعا برای شان حکم اعدام صادر می شد؛ اگرچه اعدام آنها برای کشور ما مسئله خاصی نبود، کمااینکه نظام جمهوری اسلامی در گذشته امثال قطب زاده و بالاتر از آنها را اعدام کرده ولی به خاطر حفظ وحدت حداکثری و توجه به این مسئله که ممکن است برخی از افرادی که تحلیل کافی ندارند  در این زمینه دچار انحراف شوند جمهوری اسلامی با بلندنظری و رحمت اسلامی فتنه گران را محاکمه نکرد تا اعدام نشود؛  الان نیز زندگی شان را می کنند.

وی « فتنه ۸۸ » را  از جمله خطراتی برشمرد که باعث ضربه زدن به وحدت ملی بوده است، و در این رابطه اظهار داشت: خطری که فتنه در مقاطعی ملت ایران را دچار مشکل کرد  این بود که برخی از درون نظام اسلامی و برخی از افراد وابسته به بیگانگان در یک موضوع با هم،  هم داستان شدند تا خواسته دشمن مبنی بر اینکه ما دشمن نداریم را به ملت القاء کنند.

دهقان در ادامه گفت: طی سالهای متمادی تلاش هایی صورت گرفت تا القاء کنند که ما دشمن نداریم اما بعد دیدند مردم ما چنین تفکری را قبول نمی کنند، طرح تبدیل دشمن به دوست را مطرح کردند و گفتند که با مذاکره دشمن را به دوست تبدیل می کنیم؛ در واقع می خواستند استکبارستیزی و ضدیت ملت ایران با آمریکا را که خودش نقطه وحدت ملی بود را به نقطه تفرقه ملت ایران تبدیل کنند تا یک عده در یک سو بگویند با آمریکا مذاکره کنیم و عده ای هم در مقابل بگویند نباید با آمریکا مذاکره کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با هنرمندی تمام و با حکمت و فرزانگی اجازه ندادند که این موضوع منجر به ایجاد تفرقه شود؛  ایشان در مقابل کسانی که اصرار به مذاکره با آمریکا برای حل مسائل داشتند اجازه مذاکره دادند و در عین حال تاکید کردند که ما به آمریکایی ها خوش بین نیستیم. رهبر معظم انقلاب با وجود آنکه امیدی به حل مسائل از مجرای مذاکره با آمریکا نداشتند به کسانی که اصرار داشتند می توانند با مذاکره مسائل را حل کنند، اجازه دادند؛ در واقع ایشان با اذن شان اجازه ندادند که نقطه وحدت ملت ایران که استکبارستیزی بود به نقطه تفرقه ملی ایران تبدیل شود.

این عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به اینکه بعد از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، وی تهدید خود در خصوص پاره کردن برجام را به نوعی عملیاتی کرد، اظهار داشت: بعد از بدعهدی های متناوب آمریکایی ها نسبت به توافق هسته ای و نقض برجام و به ویژه با روی کار آمدن دولت جدید و عملیاتی کردن این تهدید که برجام را پاره می کنیم؛ ترامپ شروع به تهدید جمهوری اسلامی ایران  از روی خامی کرد، همه این موارد شرایط را به گونه ای رقم زد است که امروز دوباره استکبارستیزی و دشمن شناسی محور وحدت ملی شده است.  

وی تاکید کرد: کسانی که از روی ساده اندیشی و ساده انگاری فکر می کردند ما با گفتگو با آمریکایی ها می توانیم مشکل مان را حل کنیم، امروز به همان نقطه ای رسیدند که ۳ سال پیش رهبر انقلاب می گفتند با گفتگو با آمریکا مشکل حل نمی شود و نباید مشکلات کشور را در لوزان و نیویورک جستجو کنیم بلکه باید در داخل کشور به دنبال آن بگردیم و باید با مقاوم کردن اقتصاد مان و تکیه کردن بر دانشمندان و ثروت و منابع داخلی مشکلات مان را حل کنیم؛  آن چیزی که آن زمان گفته می شد، امروز دیگر همه به آن رسیده اند و امروز بار دیگر ثابت شد که هیئت حاکمه و نظام حاکم بر آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست و به هیچ نحوی مذاکره پذیر نیستند.

دهقان در واکنش به طرح بحث وحدت ملی و دولت آشتی ملی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی از سیاسیون داخلی، بیان داشت: اینکه برخی از افراد بگویند ما نیازمند وحدت هستیم، باید بگوییم که ما همیشه نیازمند وحدت بودیم و در واقع همه کسانی  از حق خودشان برای انقلاب گذشتند به دنبال وحدت بودند؛  بالاترین کسی که منادی وحدت بوده، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند اما این وحدت باید محور داشته باشد و محور همیشگی وحدت در کشور ما ولی فقیه بوده و هست .

وی افزود: حال اگر کسانی که در گذشته خودشان برای تفرقه ملت ایران تلاش کردند و فتنه سال ۸۸ را ایجاد کردند و آنچه در دست داشتند علیه انقلاب اسلامی به کار کردند، به این نتیجه رسیدند که نیازمند وحدت هستیم طبیعتا ما هم استقبال می کنیم،  اما این مهم شرط دارد و آن هم محوریت ولایت است لذا برای اثبات این ادعا که محوریت ولایت را قبول دارند باید از ضررها و خسارت هایی که به کشور وارد کردند و زمینه کشتار مردم را در داخل کشور فراهم کردند اظهار پشیمانی کنند و از ملت ایران عذرخواهی کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: از آنجایی که ما همیشه به دنبال ایجاد وحدت بوده ایم، اگر کسانی که در فتنه زمینه ناامنی ۸ ماهه کشور را فراهم کردند و دشمنان نظام از جمله آمریکایی ها را خوشحال کردند دم از وحدت می زنند اظهار ندامت کنند واز ملت عذرخواهی کنند. این نظام همواره تلاش کرده تا هیچ کسی از آن جدا نشود و بخاطر رافت اسلامی اش فتنه گران را به محکمه نفرستاده تا اعدام نشوند. لذا فتنه گران مدعی وحدت ملی برای اثبات حرفشان از مردم عذرخواهی کنند.

نظر شما